• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99091611888
  • منبع : باشگاه دانشجویان

سمینار مبانی هنرهای تجسمی

سمینار مبانی هنرهای تجسمی

کانون هنرهای تجسمی دانشگاه علامه طباطبایی سمینار مبانی هنرهای تجسمی را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، هنرهای تجسمی، Visual Arts یا هنرهای بصری به گروهی از هنرها که حس بینایی را تحریک می کنند اطلاق می شود. قابلیت تجسم، شکل پذیری و دیده شدن، خصوصیت بارز هنرهای تجسمی است. نقاشی، معماری، گرافیک، طراحی، پیکرتراشی و مجسمه سازی، هنرهای تزیینی و هنرهای دستی را می توان در زمره هنرهای تجسمی قرار داد. تا قبل از قرن ۱۹ میلادی، هنرمندانی که در این رشته ها مهارت داشتند را به عنوان هنرمند تجسمی می شناختند.

پس از ابداع عکاسی، هنر گرافیک و تصویرسازی به طور کل تغییر کرد و یکسری آثار جدید هنری را به وجود آورد. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری، خلاقیت ها شکوفا شد و شیوه های گوناگونی از هنر ابداع شد. امروزه هنر تجسمی به طور کلی دگرگون شده و مرزهای سنت و مدرنیته در هم ادغام شده است. در حال حاضر هنرهای تجسمی شامل: نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، عکاسی، گرافیک، معماری، طراحی(طراحی داخلی و طراحی صنعتی) هنرهای نمایشی و هنرهای دستی است. 

خلاقیت در هنرهای تجسمی جایگاه خاصی دارد و درک زبان هنر و فهم آثار هنر تجسمی، موضوع اصلی و مبانی هنرهای تجسمی است. انسان نیازمند ارتباط با محیط اطراف و انسان های دیگر است. زبان وسیله مهمی در ارتباط با همنوعان و جهان پیرامون ما است انتقال درست مفاهیم در زبان بسیار مهم است. هنر راه ارتباطی شیرین و جذابی است که می تواند به ارتباط انسان ها با جهان منجر شود. همان گونه که زبان نیاز به یادگیری دارد، هنر نیز آموختنی است درک هنرهای تجسمی بستگی به شناخت و درک عناصر هنری دارد. بدون شناخت و درک نمی توان ارتباط صحیحی ایجاد کرد.  

"مبانی هنرهای تجسمی"، "عناصر بصری"، "شکل، ترکیب وبافت"، "تناسب،تعادلف تباین، حرکت و ریتم" و "فضا در هنرهای تجسمی" از جمله موضوعات مورد ارائه در این سمینار است.

این سمینار با ارائه زهرا ساعی ـ دبیر کانون هنرهای تجسمس دانشگاه علامه ۲۱ آذر ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانه@Shirazi_Br مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha