• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99091007454
  • منبع : نمایندگی همدان

روستاگردی برای فرهنگ سازی و ایجاد نشاط در جامعه

روستاگردی برای فرهنگ سازی و ایجاد نشاط در جامعه

ایسنا/همدان طرح شهید سلیمانی با هدف استفاده از ظرفیت های روستاها و محله ها همچنین ایجاد نشاط و امید در روستاها با همکاری دهیاران و اعضای شورا در بخش گل تپه اجرا می شود.

این روزها دست اندرکاران اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با اجرای برنامه هایی در فضای مجازی سعی دارند از همه ظرفیت های موجود در روستاها برای آموزش و ترویج برنامه های مذهبی در خدمت مردم باشند.

دعا و توسل، ترویج هشتگ های مناسب، تولید محتوا پیرامون دعا و استغفار، آموزش همگانی شامل استفاده از ظرفیت های بومی- محلی، تبلیغ سامانه های مناسب ملی به ویژه ۴۰۳۰، تولید محتوای سرگرمی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان و ترویج در فضای مجازی، هماهنگی مساجد و نیروهای مردمی برای افزایش جریان های همدلی از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی است.  

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در برنامه روستاگردی و حضور در روستاهای بخش گل تپه علاوه بر دیدار با مداحان روستاها که در راستای طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، در جمع روستائیان حاضر شد و درباره ضرورت بهره گیری از فضای مجازی برای ایامی که آموزش های حضوری کاهش یافته و ماندن در خانه یکی از الزامات پیشگیری از کروناویروس است، توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی محورهای راه اندازی موج دوباره مواسات و کمک های مؤمنانه در ایام مختلف، تولید و تهیه ماسک ارزان قیمت یا رایگان، شناسایی اقشار آسیب پذیر برای هدفمند کردن کمک های مؤمنانه به صورت محله محور، شناسایی خانواده های مبتلا به کرونا و حمایت های مادی و معنوی از آنها را مواردی دانست که باید در هر محله و روستا به آنها پرداخته شود.

وی یکی از فرهنگ های سازنده در این روزها را احوالپرسی تلفنی و مشاوره تلفنی با خانواده های مبتلا دانست و گفت: استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به آسیب دیدگان، تشکیل کارگروه های تربیتی، پیشگیری از شایعات موجود و باورهای غلط و انگ کرونایی به خانواده ها در فضای مجازی به ویژه شایعات محلی و بومی، تقویت گروه های سرود مردمی، تبلیغ چهره به چهره ائمه جماعات و مبلغان برای امیدبخشی و کاستن از حس ترس و ناامیدی مردم برنامه های سازنده ای است که جوانان تحصیلکرده، معتمدین و مسؤلان روستاها باید به آنها بپردازند.

کیهانی جریان سازی حمایت مدافعان سلامت شامل حضور گسترده و حساب شده داوطلبان در بیمارستان ها، آموزش نیروهای داوطلب با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، تقدیر و تشکر از کادردرمان، جریان پویش به یاد شهید سلیمانی شامل انعکاس اقدامات مردمی، ایده پردازی و همفکری در بین فعالان محلات، کمک به جریان اشتغال، اجرای برنامه های روایت جهاد شامل برگزاری نشست راویان جهاد، جریان مطالبه گری از دستگاه های آموزشی برای کاهش حجم آموزش های مجازی و تزریق نشاط و امید به خانواده ها را از برنامه های طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد که توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ آغاز شده و ادامه دارد.

وی در دیدار با جمعی از مسئولان بخش در محل دفتر امام جمعه گل تپه درخواست کرد که نیروهای ادارهتبلیغات را در تشکیل گروه های جهادی برای حل مشکلات فرهنگی یاری کنند و از دهیاران خواست  برای فرهنگسازی کاهش تجمعات خانوادگی و جلوگیری از شایعه پراکنی و منع مردم برای انگ شمردن کرونا بر مبتلایان در روستاها، مردم را پای کار بیاورند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در روستاگردی یک روزه در جمع اعضای شورا، دهیاران و معتمدین از جمله هیئت های مذهبی و مداحان بخش گل تپه گفت: هدف دست اندرکاران تبلیغات اسلامی شناسایی، متشکل سازی، توانمندسازی و بسترسازی مناسب و به کارگیری گروه های جهادی برای فرهنگسازی اجرای طرح های پیشگیری از کرونا و ایجاد نشاط در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha