• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090907109
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار شهرستان:

اردستان در شناخت مفاخر خود عقب ماندگی دارد

اردستان در شناخت مفاخر خود عقب ماندگی دارد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: اردستان در حوزه شناخت مفاخر خود عقب ماندگی زیادی دارد و اگر بخواهیم مجموعه حاضر شهرستان را نسبت به این سرزمین علاقه مندتر کنیم یکی از راه های آن شناسایی هویت های فرهنگی است.

حمیدرضا تاملی، امروز (یکشنبه _ ۹ آذر) در رونمایی از پوستر همایش ملی نقش اردستان در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران با اشاره به شهادت محسن فخری زاده مهابادی، اظهار کرد: این شهید عزیز که اصالتا از اردستان بودند همانند دیگر مفاخر شهرستان ناشناخته بود و اگر این اتفاق برای این شخصیت نمی افتاد شاید کمتر کسی در شهرستان، از اصالت ایشان با خبر می شد.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان دارای شخصیت های نخبه و کم نظیری در همه بخش ها است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته نتوانستیم این نام آوران بزرگ عرصه مختلف کشور را حتی شناسایی کنیم. اینکه ما امروز از وجود این شخصیت های بومی که برای کشور نخبه هستند بی اطلاع هستیم یک اتفاق فرهنگی بسیار بدی است.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان در حوزه شناخت مفاخر خود عقب ماندگی زیادی دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم مجموعه حاضر شهرستان در گروه های مختلف را نسبت به این سرزمین علاقه مندتر کنیم یکی از راه های آن شناسایی هویت های تاریخی و فرهنگی است و معرفی مفاخر و اندیشمندان یکی از بخش های آن است.

تاملی تصریح کرد: هر کسی که امروز در داخل و خارج شهرستان اردستان خود را به نوعی منتسب به این منطقه می داند باید جوابگو باشد که در جهت حفظ این میراث عظیم گذشتگان در عرصه های مختلف برای ادامه دادن آن و انتقال به گذشتگان چه اقدام موثری را انجام داده است؟ ای کاش متولیان امر سیاست در سال های گذشته به جای رویارویی بی فایده و مستهلک با تکیه بر سرمایه عظیم انسانی اقدام موثری را برای پیشرفت اردستان انجام می دادند.

وی با بیان اینکه همواره این سوال مطرح است که با وجود همه فرصت های مختلفی که در بخش های صنعتی، معدنی، میراث فرهنگی و گردشگری و... شهرستان وجود دارد، چرا نخبگان شهرستان پای پیشرفت اردستان نیامدند، گفت: امروز شاهد آن هستیم که اردستان به عنوان سالمندترین شهرستان اصفهان مطرح می شود. اصحاب رسانه باید نخبگان و کسانی که نسبت به وضعیت موجود انتقاد دارند را ابتدا در معرض پاسخگویی قرار دهند که خود ایشان برای پیشرفت منطقه چه قدمی برداشته اند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی که در اردستان وجود دارد توجه به حفظ منافع شخصی است و افراد ابتدا فکر ارتقای خود هستند و زیاد وقت خود را درگیر جامعه نمی کنند که این تفکر باعث شده شهرستان اردستان باوجود تمام پتانسیل هایی که دارد همچنان ناشناخته بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha