• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99090806167
  • خبرنگار : 71290

برگزاری بیستمین همایش مشترک باستان‌شناسی ایران و ژاپن

برگزاری بیستمین همایش مشترک باستان‌شناسی ایران و ژاپن

بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن امروز با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو ، دانشگاه کانازاوا ژاپن و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری ایران به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور بیش از یکصد تن از دانشجویان ، محققین و اساتید ایرانی و ژاپنی برگزار شد، مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در ژاپن طی سخنانی اظهار داشت : گذشته درخشان همکاری های فرهنگی و علمی بین دو کشور بر اساس تلاش و خدمات استادان باستان شناس ایرانی و ژاپنی استوار است.
وی افزود : فعالیت باستانشناسی با بررسی گذشته بشریت ، به مثابه پلی برای ساخت اجتماعی آینده نقش مهمی دارد و با توجه به روابط دوستانه بیش از هزارسال تعاملات مردمی دو کشور ، همکاری در حوزه باشتانشناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران و طی سالهای گذشته ، گفتگوها و بررسی همکاریهای علمی باستانشناسی به صورت سالانه در توکیو ادامه داشته است .بیستمین نشست این تبادلات در سال ۲۰۲۰ ، متفاوت از سال های گذشته است که طی آن شاهد حضور فعال محققان و اساتید ایرانی نیز هستیم. 
سفیر کشورمان در ژاپن در این همایش از تلاشهای روسای دانشگاههای ژاپن و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت فعال در اجرای این برنامه نیز قدردانی کرد.

در ادامه همایش دکتر شیرازی از دانشگاه سیستان و بلوچستان با عنوان «تاریخچه تحقیقات باستان شناسی ایران و ژاپن در ایران»، دکتر عزیزی خزانقی از پژوهشکده میرات فرهنگی و گردشگری با موضوع  «جنوب ایران (منطقه فارس) در دوره نوسنگی بر اساس تحقیقات جدید»، دکتر حسن زاده از موزه ملی ایران با موضوع «کاوش در علی آباد ، محوطه ای از عصر مفرغ در منطقه بوکان ، شمال غربی ایران»، دکتر آداچی از دانشگاه کانازاوای ژاپن
، دکتر آبه از دانشگاه توکیو و دکتر هاراتو از دانشگاه توکای سخنرانی کردند.
لازم به ذکر است این همایش هرساله با حمایت سفارت جمهوری اسلامی در توکیو به صورت حضوری برگزار می شد که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجازی برگزار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha