• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99090805805
  • خبرنگار : 50214

معاون وزیر علوم مطرح کرد؛

توسعه پهنه علم و فناوری یزد ضروری اما مشروط

توسعه پهنه علم و فناوری یزد ضروری اما مشروط

ایسنا/یزد معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسعه پهنه علم و فناوری اقبال در استان یزد را ضروری اما مشروط به تشکیل شورای توسعه پهنه و شفاف شدن خدمات و حمایت‌های شهری دانست.

«غلامحسین رحیمی» در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری یزد که به منظور بررسی پتانسیل‌های پهنه علم و فناوری اقبال برای صدور مجوز مربوطه انجام شد، تبدیل کارخانه مخروبه اقبال به پارک یزد را قابل تحسین دانست و گفت: شما با این کار به این کارخانه حیات دوباره بخشیدید و این مسئله بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که تعریف پهنه علم و فناوری در مصوبه هیات وزیران آمده است، گفت: تمایل دارم با توجه به پتانسیل‌های پارک یزد، پهنه علم و فناوری در اینجا ایجاد شود اما مسئولین استان باید برای صدور مجوز، حمایت‌ها، تعهدات و خدمات به این پهنه را شفاف و عملیاتی کنند.

«محمد مهدی لطفی» رئیس پارک یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه پارک یزد یک پارک جامع است که شرکت‌های آن در حوزه های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: هر کدام از این حوزه‌ها اقتضائات خاص خود را دارند و بنابراین باید برای آنها تنوع فضا وجود داشته باشد.

وی یکی از دلایل توسعه نیافتن پارک فناوری یزد را کمبود فضا دانست و گفت: توسعه و اثربخشی مجموعه اقبال از طریق ایجاد پهنه علم و فناوری محقق خواهد شد.

رئیس پارک یزد با اشاره به پیشرفت طرح زمین‌های طرح جامع پارک، خاطرنشان کرد: در حال گرفتن مجوزها و ردیف بودجه ملی این طرح هستیم و تاکنون ۶۰ شرکت از طریق فراخوان ملی برای دریافت این زمین‌ها درخواست داده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل ازرواب عمومی پارک علم و فناوری یزد، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از پارک علم و فناوری یزد، پتانسیل‌های پهنه علم و فناوری اقبال برای صدور مجوز مربوطه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و همچنین با حضور در صندوق پژوهش و فناوری و شرکت‌های کویر تیوای ارشد، پذیرش ۲۴، سافا، توتیا تجارت ایساتیس، تدبیر و توسعه پرنیان، کمندافزار آریا و مرکز توسعه فناوری‌های پویانمایی (فرافر) از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha