• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99090604735
  • خبرنگار : 50044

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در گیلان:

کتاب «بررسی اندیشه سیاسی میرزا» در گیلان تدوین می شود

کتاب «بررسی اندیشه سیاسی میرزا» در گیلان تدوین می شود

ایسنا/گیلان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در گیلان از تهیه و تدوین کتابی با موضوع «بررسی اندیشه سیاسی میرزا کوچک خان جنگلی»در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری بسیج استان برگزار شد با بیان اینکه ۱۱ آذر هر سال یادآور سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی است اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی، الگوی سرافراز علمای شیعه و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت میرزاکوچک خان یادواره شهدای طلبه و روحانی استان گیلان برگزار می شود گفت: گیلان ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش علمای شیعه در دفاع از مرزهای عقیدتی و سیاسی گفت: علما در زمان پیامبر اسلام نیز در راستای نگهبانی از دین نقش آفرینی داشتند.

حجت الاسلام محمدی، نقش علما در نگهبانی از دین را شامل ترویج و تشویق علم، تبلیغ و فرهنگ سازی، ارتقای معنویت و دین و ایمان مردم و مبارزه با بدعت ها عنوان کرد و گفت: علما با مبارزه با بدعت ها از دین پاسداری کردند.

وی با بیان اینکه اساس مبارزه میرزا کوچک خان جنگلی براساس قرآن و فرهنگ شیعی و اسلام است یادآور شد: از آنجایی که پدر میرزا طلبه و روحانی بود میرزا را به عنوان میرزا کوچک صدا می کردند که راه پدر را پیشی گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رسانه ها باید نقش میرزا را در نگهبانی از دین و حمیت دادن به حقوق مردم بیان کنند ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنانی در خصوص میرزاکوچک خان جنگلی می فرمایند «منشاء حرکت میرزا کوچک خان یک منشاء صد درصد دینی و اعتقادی است؛ ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود گیلان ایجاد کرد».

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونایی یادواره شهید میرزاکوچک خان جنگلی و شهدای روحانی و طلبه استان به صورت تلویزیونی راس ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۰ آذر از شبکه استانی باران با سخنرانی آیت الله فلاحتی در خانه میرزا کوچک خان جنگلی در محله استادسرا رشت برگزار خواهد شد.

وی دیدار با خانواده های طلبه و روحانی، دیدار با جانبازان شهید و روحانی، ادای احترام و غبارروبی از مزار شهید میرزا کوچک خان جنگلی، تهیه و تدوین کتابی با موضوع بررسی اندیشه سیاسی میرزا کوچک خان جنگلی و ... را از برنامه های پیش بینی شده در راستای گرامیداشت شهید میرزاکوچک خان جنگلی و شهدای طلبه استان بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha