• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99090503660
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر:

معلمان در شناساندن نماز به دانش‌آموزان تلاش کنند

معلمان در شناساندن نماز به دانش‌آموزان تلاش کنند

ایسنا/همدان امام جمعه شهرستان ملایر در برنامه پیش اجلاس نماز دانش آموزی این شهرستان به بیان آثار و برکات نماز و روش های نهادینه کردن آن در دل دانش آموزان پرداخت.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در این پیش اجلاس که به صورت بر خط در بستر شبکه شاد برگزار شد، با بیان اینکه نماز ذکر خداوند است، گفت: ذکر خدا آرامش قلبی به دنبال دارد و هدایت و رستگاری و رهایی از پلیدی ها و زشتی ها را به انسان هدیه می دهد.

وی نماز را از زیباترین اعمال انسانی و کلید حل بسیاری از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: بدون توسل به نماز نمی توان از آلودگی ها و آسیب های اجتماعی مصون ماند و در واقع تنها راه نجات مردم از این آسیب ها توجه به نماز است.

برقراری رفتن برکت عمر را از عواقب سبک شمردن نماز دانست و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز نه تنها موجب جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود بلکه صداقت و درستکاری را نیز در جامعه رواج می دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که نماز را سبک بشمارد، هر چقدر هم که درآمد داشته باشد، سر ماه معطل است پس چون نماز مایه حیات و تکامل انسان و طبق روایات شاه کلید است، والدین و مربیان باید مانند یادگیری مسائل آموزشی و درسی به دانش آموزان در این زمینه سخت گیری کنند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه علامه بهاءالدینی از سن شش سالگی نماز شب می خواند، ادامه داد: کسی که خداشناس قوی است و به قدرت خداوند تکیه می کند، وظیفه خود را در وقت اذان، اقامه نماز می داند و خداوند نیز توفیقات او را افزایش داده و او را بزرگ می دارد.

وی به مهلت خواستن سیدالشهدا(ع) از دشمن برای اقامه نماز اشاره و مطرح کرد: این اقدام امام حسین(ع) نشان دهنده این است که امام در شرایط جنگ نیز مبلغ نماز است و راه برون رفت از انحطاط و ذلت را نماز می داند، ما نیز باید به تأسی از امام مظلوم خود مبلغ خوبی برای نماز باشیم.

برقراری برگزاری اجلاس نماز با رویکرد دانش آموزی را نه تنها بر دانش آموزان بلکه بر خانواده ها نیز اثرگذار و نتیجه بخش دانست و یادآور شد: همه مؤمنان در مسئولیت‌های مختلف و در هر جایگاهی که قرار دارند باید به موضوع نماز و ترویج آن در جامعه کمک کنند و این مهم تنها وظیفه یک یا دو دستگاه و یا تنها ستاد اقامه نماز نیست بلکه همه باید رسالت و وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند. خداباوری پشتوانه روحیه خودباوری است و هیچ کس نمی تواند دور از نماز به آنچه که باید و شاید برسد.

وی همچنین به نقش ویژه معلمان در افزایش آگاهی جامعه و برکت و فزونی علم نسل جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، معلمان باید بیش از پیش در زمینه شناساندن نماز به دانش آموزانی که حضوراً در دسترس شان نیستند، تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه پویش نمازجماعت با خانواده جایگزین اقامه نماز جماعت در مدارس شده است، به تبیین اهمیت نماز در سند تحول بنیادین و نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه های کشور با تغییر برنامه های خود در تمامی حوزه ها در مسیر بروز کردن کلیه برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی قرار گرفته و در ادامه این مسیر پویش نماز جماعت با خانواده جایگزین اقامه نمازجماعت در مدارس شده است.

محمدرضا بشری به هجمه های فرهنگی که دانش آموزان کشور را هدف گرفته است، اشاره و تصریح کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند در مقابله با تهاجمات فرهنگی که غرب برنامه ریز آن است با ایمان راسخ و حضور قلب به نماز پناه ببرند و خود را حفظ کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با انس به نماز، گفتار، رفتار و کردار انسان در دو بعد فردی و اجتماعی، آراسته به کارکردهای آسمانی نماز می شود و همان گونه که نماز زیباست، فرد نمازگزار نیز زیبا خواهد شد.

وی به ظرفیت خوب فضای مجازی در راستای ترویج مسائل دینی و مذهبی، اشاره و مطرح کرد: فعالیت و گسترش فضای مجازی در این چند ماه فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی بوده و ستاد اقامه نماز و حوزه معاونت پرورشی شهرستان با جدیت درصدد ترویج این فرهنگ بین دانش آموزان از طریق فضای شبکه شاد مدارس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha