• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99090201524
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد

ثبت رکورد بارش ۱۵۷ میلیمتری در بهار طی دو روز گذشته

ثبت رکورد بارش ۱۵۷ میلیمتری در بهار طی دو روز گذشته

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بارش ۴۰ میلیمتری باران طی دو روز گذشته در همدان خبرداد و گفت: از روزجمعه تا ساعت ۶ صبح امروز به طور متوسط ۴۰ میلیمتر بارش در استان همدان رخ داده که در مقایسه با ۳۴۰ میلیمتر یکسال عدد خوبی است.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: بیشترین بارش دو روز گذشته مربوط به ایستگاه رسول آباد شهرستان بهار با ۱۵۷ میلیمتر بوده و کمترین بارش با ۲۰ میلیمتر مربوط به ایستگاه پیهان ملایر بوده است.

وی از بارش ۸۳ میلیمتری باران در سال‌جاری خبرداد و گفت: در سال جاری ۸۳ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد و نسبت به آمار بلند مدت ۴۲ درصد افزایش درصدی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر ۳۸ درصد از حجم سد اکباتان پر است، اظهارکرد: هم اکنون ورودی این سد ۰.۳ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی ۱۲.۹ میلیون مترمکعب است که ۱.۰۴ مترمکعب در ثانیه برای مصارف شرب برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد آبشینه ۰.۶ مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی سد آبشینه ۱.۹ میلیون مترمکعب معادل ۳۸ درصد حجم سد است.

ستوده حجم سد شیرین‌سو را ۲.۸ میلیون مترمکعب دانست و گفت: در حال حاضر۶۴ درصد از حجم این سد پر است همچنین ورودی سد کلان ملایر ۰.۶ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم این سد ۴۱.۰۳ میلیون مترمکعب معادل ۹۱ درصد این سد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ورودی سد سرابی  ۰.۲۳ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی این سد ۵.۸ میلیون مترمکعب بوده که ۶۳ درصد سد پر است، خاطرنشان کرد: حجم سد شنجور رزن ۰.۹ میلیون مترمکعب معادل ۱۷ درصد از حجم این سد پر است.

ستوده با بیان اینکه هرساله تا آبان ماه حجم مخازن سدهای استان کاهش می‎یابد، ادامه داد: در دی و بهمن به علت اینکه هوای همدان سرد می‌شود معمولا نزولات جوی به صورت برف خواهد بود که در بالادست سدها ذخیره می‌شود و در فصل بهار و با گرم شدن دما به صورت سیلاب وارد سدها می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بیشترین حجم پرشدن مخازن سدهای استان در فصل فروردین و اردیبهشت است، یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر سدها از منابع آبی دیگر از جمله چاه‌ها و رودخانه‌های استان برای تأمین آب شرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha