• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99082819558
  • خبرنگار : 50046

فرماندار مطرح کرد:

تغییر رنگ بجنورد از لحاظ شیوع ویروس کرونا در گرو همراهی مردم

تغییر رنگ بجنورد از لحاظ شیوع ویروس کرونا در گرو همراهی مردم

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار بجنورد با اشاره به اینکه چندین ماه است که شهرستان بجنورد همچنان در وضعیت قرمز در ارتباط با شیوع ویروس کرونا قرار دارد، گفت: تغییر رنگ این شهرستان به رنگ های نارنجی و زرد در گرو همراهی و همکاری مردم است.

غلامرضا عوض زاده در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با تعطیلی برخی از شهرها از اول آذرماه و ایجاد محدودیت ها اظهارکرد: تمامی این موارد در ستاد ملی کرونا با حضور متخصصان و کارشناسان مصوب شده و اگر به خوبی مردم در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند می توانیم گام هایی را برای کنتزل چرخه ویروس کرونا برداریم.

وی تاکیدکرد: به طور حتم رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور طی این دو هفته تعطیلی می تواند کمک خوبی در کاهش بار بیماری داشته باشد.

عوض زاده تصریح کرد: ما تجربه عینی ایجاد این محدودیت ها و کاهش بار بیماری را در عید نوروز به خوبی مشاهده کردیم بنابراین به طور حتم این تعطیلی ها نیز موثر هستند اما به صورت مسکن عمل می کند و راه درمان آن رعایت همیشگی دستورالعمل های بهداشتی تا زمان قطع و مهار کامل زنجیره انتقال این ویروس است.

وی افزود: خروج بجنورد از وضعیت قرمز سبب می شود تا بسیاری از مشاغل که فعالیت آن ها نیز با محدودیت همراه باشد از این وضعیت خارج شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قبل از اعمال محدودیت های جدید از اول آذرماه شهر بجنورد طی دو هفته گذشته نیز محدودیت هایی برای اصناف گروه های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ اعمال شد، ادامه داد: در اجرای این طرح اصناف همکاری خوبی داشتند و یک تعداد نیز مقاومت می کردند که منجر به پلمب آن ها شد.

وی یکی از دغدغه های موجود را حضور مردم در دورهمی ها و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در برخی از نقاط شهر و بیشتر در روستاها عنوان کرد و گفت: اعمال محدودیت ها فقط به معنای جلوگیری از ورود و خروج خودروها و یا تعطیلی اصناف نیست بلکه باید مردم نیز رعایت کنند و از برگزاری و حضور در هرگونه مراسم و تجمعی خودداری کنند.

فرماندار بجنورد بیان کرد: به بخشداران و دهیاران اعلام شده تا در صورت مشاهده هرگونه مراسمی گزارشات را به فرمانداری اعلام کنند تا جلوی برگزاری آن مراسمات گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha