• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99082315363

معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد

تاسیس ۱۵ مرکز یادگیری در فارس

تاسیس ۱۵ مرکز یادگیری در فارس
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس معاون آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه هم اینک ۴۳ مرکز یادگیری محلی در این استان فعال است، از برنامه ریزی برای راه اندازی ۱۵ مرکز جدید خبر داد.

بهزاد نوروزی چگینی گفت: تأسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی بر اساس موقعیت جغرافیایی، آمار بیسوادان و امکان سنجی‌های انجام شده و آمادگی مسئولان محلی مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، نوروزی چگینی خاطرنشان کرد: ۱۵ مرکز یادگیری محلی جدید در شهرستان‌های بختگان، داراب، فراشبند، زرین دشت، مرودشت، فیروزآباد، سرچهان و بوانات راه‌اندای می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای موفق طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در فیروزآباد، گفت: یکی از اهداف سوادآموزی، آموزش به بزرگسالان جامعه بزرگ عشایری است که به هر دلیلی نتوانسته اند در سنین قانونی دوره ابتدایی را بگذرانند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: جلب و تقویت مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها به خصوص بخش مردمی و غیردولتی، تقویت احساس مسئولیت اجتماعی، استفاده درست و بهینه از امکانات موجود در محل، تلاش برای همسوسازی خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و هویت بخشی به مسئولان محلی و افراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم مراکز یادگیری محلی است.

نوروزی در مورد نحوه انتخاب مدیر مرکز یادگیری محلی گفت: مدیر مرکز یادگیری محلی پس از تأیید صلاحیت و اخذ نظر مثبت معاونت سوادآموزی استان و رسیدن به حدنصاب تعیین شده در دستور العمل، با ابلاغ رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به مدت یک سال انتخاب می‌شود و اگر اداره مرکز به بخش غیر دولتی واگذار شده باشد انتخاب و انتصاب مدیر مرکز پس از تأیید معاونت سوادآموزی استان توسط مؤسسه غیردولتی طرف قرارداد انجام خواهد شد.

وی افزود: مراکز یادگیری محلی در راستای تحقق شعار"آموزش برای همه" گامی بود که یونسکو در کاربردی کردن آموزش بزرگسالان و ترویج یادگیری مادام العمر برداشت و برای نخستین بار در سال ۱۳۷۹ شمسی(۲۰۰۰میلادی) اولین مراکز یادگیری محلی با همکاری دفتر منطقه ای یونسکو در آسیا و اقیانوسیه در استان‌های فارس و ایلام به صورت آزمایشی ایجاد شد و با ارائه خدمات مناسب توانست رضایت مندی مخاطبان و مسؤولان محلی را برانگیزد .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تا پایان سال ۱۳۹۸ در استان فارس ۴۳ مرکز تأسیس و راه اندازی شده بود که با توجه به نقش مثبت و انگیزشی این مراکز، امسال هم موضوع افزایش این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha