• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99082215208
  • خبرنگار : 30054

طراحی فروشگاه اینترنتی دغدغه امروز کسب و کارهای سنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی دغدغه امروز کسب و کارهای سنتی

بهترین ابزار برای ورود کسب و کار سنتی به بستر اینترنت، راه اندازی سایت فروشگاهی به شمار می آید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وب پویا، وب سایت ها کارها را بسیار آسان کرده اند و از ازدحام جمعیت در بسیاری از بخش ها  به شکل چشمگیری کاسته اند.

این در حالیست که در ایران انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی از رشد بی سابقه فروشگاه های اینترنتی و مهاجرت بسیاری از کسب و کارهای سنتی به این فضا حکایت دارد.

ماجرای مهاجرات یک کسب و کار سنتی

یک شهروند تهرانی این چنین داستان مهاجرت خود به حوزه کسب و کار مجازی را بازگو می کند. در سال ۹۵ به شغل فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در میدان ولیعصرمشغول بودم. تا سال های ۹۶ حاشیه سود خوبی داشتم اما به مرور درآمدم رو به کاهش گذاشت.

به توصیه برادر کوچکم در دیوار آگهی ارسال کردم و تا مدتی فروشم بهتر شد ولی دوباره افت می کرد. با بروزرسانی آگهی تماس هایم بیشتر میشد ولی دوباره پس از مدتی کوتاه افت می کرد.

یک روز به این فکر افتادم که اگر از طریق اینترنت می توان فروش داشت، چرا با یک فروشگاه ساز، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکنم! در اوایل سال ۹۷ فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردم و امروز از طریق مغازه و هم فروشگاه اینترنتی میفروشم.

حتی بسیاری از مشتریان جدیدم از طریق اینترنت با مغازه من آشنا شدند. به جرات می توانم بگویم که اگر فروشگاه اینترنتی نبود، ما چند سال پیش ور شکست شده بودیم.

چند مزیت فروش اینترنتی:

این روزها با گسترش ویروس کرونا فروش اینترنتی و مجازی افزایش یافته است. هشدار های مسئولان سبب شده مردم از خریدهای غیر ضروری خودداری کنند و تا حد ممکن از طریق فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید نمایند.

سوال اینجاست که با افزایش فروش اینترنتی آیا نظارتی بر امنیت این فضا میشود؟ پلیس فتا در این خصوص اعلام کرده: بهترین شیوه مطمئن و صحیح برای خریدهای اینترنتی مراجعه به فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنایع و معادن است.

توصیه اکید پلیس فضای سایبری به مردم این است که  پیش از اقدام به خرید اینترنتی حتما صحت و اعتبار شناسه‌های هویتی و ارتباطی فروشنده اطمینان حاصل کنید.

با راه اندازی سامانه اینماد مردم برای خرید های اینترنتی دلگرم شده اند و بسیاری نیز درصدد ساخت فروشگاه اینترنتی برآمده اند.

مساله‌ای دیگر که باعث اعتماد بیشتر از سمت خریداران می‌شود، پشتیبانی واقعی و مسئولیت‌پذیری وب سایت‌ها به عنوان یک واسط امن در پیگیری سفارشات و پاسخگویی به کاربران است.

در این میان درگاه های آنلاین بانک ها نیز به کمک این فضا آمده است و باعث سهولت در خرید کاربران و فروش فروشگاه ها شده است. بانک ها در صورتی به فروشگاه های اینترنتی درگاه بانکی ارائه می کنند که سایت مذکور نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده باشد.

با فعال شدن رمز دوم بانک ها به نظر می رسد، کلاهبرداری های اینترنتی که از طریق ساخت صفحات فیشینگ صورت می گرفت به پایان رسیده و دست سودجویان را کوتاه کرده است. تمام این تحولات برای زیر ساخت یک جامعه مدرن اینترنتی لازم است و سبب اطمینان خاطر مردم خواهد شد.

در حالی که جامعه به سمت اینترنتی شدن پیش می رود، نسل جدید نیز بیش از پیش به این روند سرعت می بخشند و کسب و کارهای نوین و خلاقانه خود را ایجاد می کنند. امروزه بسیاری از شرکت های دانش بنیان در حوزه های استارتاپی با ورود به این حوزه توانسته اند مطرح شوند.

استفاده از سایت ساز ها نیز، حضور راحت در این فضا را میسر کرده است. با وجود سیستم های مدیریت محتوای وب سایت ها مانند وردپرس، کاربران خانگی نیز با کمترین دانش به این فضا روی آورده اند.

هر چند که وردپرس از ابتدا به عنوان یک ابزار برای وبلاگ نویسان رونمایی شد، اما با توجه به متن‌باز بودن و حمایت برنامه نویسان از آن، به سرعت توسعه پیدا کرد و توانست تمامی سایت‌های دیگر را نیز پوشش دهد. امروزه بیش از ۷۰ میلیون سایت وردپرسی در دنیا وجود دارند که ۳۰ درصد کل سایت‌های جهان می‌باشند.

وب سایتی که راه اندازی می کنید شعبه اصلی کسب و کار شما را بوجود می آورد، چرا که در این صورت مشتریان شما وابسته به یک شهر نیست و از سراسر کشور می تواند مشتری جدید به سمت شما جذب شود.

وب پویا به عنوان یک مرکز ارائه‌ دهنده خدمات طراحی سایت فعالیت می‌کند؛ به کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس بیش از ۳۰۰۰ نمونه کار در سراسر کشور راه اندازی نموده و همچنان سعی در فرهنگ سازی فروش اینترنتی محصولات و خدمات دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha