• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082013605
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:

کرونا فرصتی برای ارزیابی سطح فرهنگ عمومی جامعه است

کرونا فرصتی برای ارزیابی سطح فرهنگ عمومی جامعه است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: امروز مسئله ویروس کرونا بهترین فرصت است تا بتوانیم سطح فرهنگ عمومی جامعه را ارزیابی و برای رسیدن به فرهنگ مطلوب و مورد نظر برنامه‌ریزی کنیم.

فضل الله بصیرت، امروز (سه شنبه-۲۰ آبان) در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان در اداره ارشاد، اظهار کرد: پدیده کووید ۱۹ شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل می ‌کند و اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در طول ایام شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان بسیار خوش درخشیدند و با پشتکار تمام در آگاه سازی مردم از خطرات کرونا و کاهش بیماری نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تمام بخش های کشور تحت تاثیر مشکلاتی که این ویروس ایجاد کرده قرار گرفته است، افزود: امروز مسئله ویروس کرونا بهترین فرصت است تا بتوانیم سطح فرهنگ عمومی جامعه را ارزیابی و برای رسیدن به فرهنگ مطلوب و مورد نظر برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه شیوع کرونا اتفاقی است که در حوزه‌های مختلف زندگی تاثیر گذاشته و این تاثیر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی رسانه ها به دلیل اینکه پل بین مردم و مسئولان هستند نقش نمک را در جامعه دارند که اگر بتواند نقش خود را به درستی انجام دهند می توانند سلامت را در جامعه نهادینه کنند.

بصیرت با بیان اینکه رسانه ها در شرایط کنونی باید به اقناع سازی مردم اهتمام داشته باشند، گفت: برای مقابله جدی و تاثیرگذار با این ویروس مردم خودشان نیز باید پیش قدم باشند و چنانچه مردم پیش قدم باشند می توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

اردستان در اوج بستری بیماران کرونایی قرار دارد

همچنین رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: شهرستان اردستان در اوج بستری بیماران کرونایی قرار دارد و هفته گذشته بیشترین بیماران را از ابتدای شیوع کرونا تاکنون داشتیم.

رضا اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان اردستان به رنگ سیاه است، گفت: از امروز اعمال محدودیت مشاغل در گروه های دو، سه و چهار در شهرستان اردستان به مدت یک ماه اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در شهرستان باعث شیوع کرونا شده تجمع مردم در قبرستان ها است، گفت: با مصوبه ستاد کرونا شهرستان و درخواستی که از فعالان مجازی داریم از این پس انتشار اعلامیه های فوت درگذشتگان ممنوع است و برابر مصوبه ستاد کرونای شهرستان با افرادی که رعایت نکنند برخورد قانونی می شود.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با بیان اینکه از رسانه ها درخواست داریم واقعیت های این بیماری را به مردم منتقل کنند، گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی به گونه‌ای است که این شیوع در بین خانواده‌ها بیشتر شده است. یکی از اقدامات ارزنده در شرایط کنونی راه‌اندازی پویش ماسک از منزل تا منزل است که انجام شد.

اشرافی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم، تصریح کرد: در این زمینه اصناف نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و بی‌تردید با اصنافی که در این زمینه همراهی لازم را نداشته باشند، برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha