• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99082013095
  • خبرنگار : 50181

قالیبافان این فرصت طلایی را از دست ندهند

قالیبافان این فرصت طلایی را از دست ندهند

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شرایط ویژه‌ و جدیدی که برای بیمه قالیبان در نظر گرفته شده یاد کرد و گفت: بیش از 23 هزار قالیباف در کرمانشاه داریم که بیمه نیستند و می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

احسان باقرخانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دستورالعملی که برای پوشش بیمه قالیبافان در قالب صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با شرایط جدید ابلاغ شده، یادآور شد: در قالب این طرح نزدیک به 460 هزار قالیباف در سراسر کشور می‌توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.

وی ادامه داد: مزیت اصلی شرایط جدید این است که حق بیمه قالیبان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه کلیه فعالین قالیبافی و حرفه‌های مرتبط با آن که ساکن شهرها باشند نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند و فقط محدود به روستاییان و عشایر نیست، اظهار کرد: کسانی که تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند از مزایای مستمری بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: به علاوه امکان جابجایی بیمه پردازی از این بیمه به بیمه‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیروی مسلح و... و بالعکس نیز وجود دارد.

باقرخانی به قالیبافان توصیه کرد، از این فرصتی که پیش آمده استفاده کنند و یادآور شد: اگرچه سقف خاصی برای برخورداری قالیبافان کرمانشاه  از این طرح در نظر گرفته نشده، اما باید تلاش کنیم حداکثر سهمیه‌ای که می‌توانیم را جذب کنیم.

وی از وجود حدود 30 هزار قالیباف فعال در کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه از این تعداد نزدیک به 6500 نفر بیمه هستند، افزود: مابقی 23 هزار و 500 نفر می‌توانند از این طرح استفاده کنند و شرایط و محدودیت خاصی هم ندارد.

باقرخانی گفت: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و در شهر کرمانشاه به اتحادیه فرش کرمانشاه مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha