• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99081912698

معاون استاندار:

قرار نیست قمی ها به مسکن ملی امیرکبیر اراک بروند

قرار نیست قمی ها به مسکن ملی امیرکبیر اراک بروند

ایسنا/قم معاون استاندار قم گفت: جانمایی شهر جدید امیرکبیر برای طرح اقدام ملی مسکن استان بدون اطلاع مسئولان صورت گرفته و استاندار در حال پیگیری این موضوع خواهد بود.

محسن بهشتی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای تامین مسکن استان که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات مهم مردم در طرح مسکن ملی مساله جانمایی واحدهای مسکونی در شهر جدید امیر کبیر برای استان قم بود.

وی افزود: در این زمینه باید عرض شود که ثبت نام و جانمایی شهر امیرکبیر بدون اطلاع استان صورت گرفته است و استاندار طی نامه نگاری هایی در حال رفع این مشکل و جانمایی این واحدهای در داخل استان است.

وی بیان کرد: در ارتباط با ثبت نام شهرک امیر کبیر این ثبت نام بدون هماهنگی استان صورت گرفته و بسیاری از مردم هم اطلاع نداشتند که این شهرجدید در کجا جانمایی شده است لذا از سوی استاندار قم به وزارت راه وشهر سازی  ونامه نگاری هایی صورت گرفته و من هم از طریق معاونان این وزارت خانه در حال رفع این مشکل هستیم.

بهشتی گفت: معادل 11 هزار تقاضای شهرامیرکبیرو هم چنین تقاضاهای در خود شهر قم باید تامین زمین آن پیگیری و الحاقاتی به استان انجام شود و خوشبختانه در تامین زمین هیچ کونه مشکلی نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران از وضعیت مطلوب قم در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد وبیان کرد: قم پیشگام در زمینه اجرای مطلوب طرح اقدام ملی در کشور است و جزو 3 استان برتر کشور به شمار می رود، با همکاری خوب بنیاد مسکن انقلاب و هم چنین راه وشهرسازی و شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته و در برخی موارد هم با پیشرفت کار روبرو هستیم .

بهشتی افزود: بحثی که در این جلسه در دستور کار بود بحث نیازسنجی استان بود، با توجه به جامعه ایثارگران؛نیروهای مسلح وکارگران و هم چنین کارمندان دولت و عامه مردم به این جمع بندی رسیدیم که 46 هزار واحد مسکن نیاز استان است و مقرر شد پالایشی انجام  و در چارچوب اداره راه و شهرسازی و ثبت اسناد متقاضیان واقعی مشخص شوند.

وی عنوان کرد: باید زمین مورد نیاز از شهر قم تامین شود، درخواست الحاق کردیم و همه نیازهای خارج و داخل استان جمع بندی و در خود استان قم استفاده شود، آن چه مد نظر ما است بهره گیری از ظرفیت های کوچک در اطراف قم است، از شهرهای قنوات و کهک و جعفریه  همچنین سلفجگان و دستجرد هم استفاده شود.

بهشتی تصریح کرد: انتهای شهرک قدس برای رفع نیاز اقدام ملی مسکن در نظر گرفتیم، شهر جدید امیرکبیر را برای این موضوع قبول نداریم و قطعا این درخواست را پیگیری می کنیم و به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی به وزارت راه وشهرسازی و هم چنین اقشار مختلف که کمبود مسکن دارند تامین زمین مشکل رفع شده و به زودی این الحاق ها صورت می گیرد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در بحث تامین مسکن کارگران وبه ویژه کارگران ساختمانی هم بحث داشتیم  این اقشار با توجه به مشکلات اقتصادی در حالی که در خط مقدم تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه هستند ولی خود از داشتن مسکن محروم هستند.

بهشتی اظهارداشت: ابلاغیه ای که در زمینه تهیه مسکن درجوار شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است شاید در زمینه کاهش حمل و نقل کارگران به صرفه باشد ولی باید بررسی کنیم زمین در نظرگرفته برای این کارگران ارزان قیمت و به صرفه است؟ در حالی که کارگران در مسکن مهر طی سالیان گذشته از جانمای در شهر پردیسان هم ناراضی بودند حا چه برسد به این که در جوار شهرک صنعتی اسکان داده شوند.

وی در پایان تصرح کرد: در قدم نخست باید پالایش اسمی ومتقاضی اصلی این طرح مشخص و بعد از جمع بندی اقدامات بعدی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha