• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081811896
  • خبرنگار : 30054

بهترین راهنمای خرید کاخن دلشاد موزیک

بهترین راهنمای خرید کاخن دلشاد موزیک

کاخن یا کاخون یک ساز کوبه‌ای و به شکل مکعب مستطیل است که نوازنده روی آن می‌نشیند و آن را با کوبیدن کف دست و انگشتان به صفحه جلویی (تاپا)، کناری و بالای آن می‌نوازد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دلشاد موزیک، این ساز صدای خوب و جذابی دارد و نواختن آن راحت می‌باشد. کاخن به اسپانیایی (cajon) به معنای صندوق و جعبه می‌باشد.

از فروشگاه‌های معتبر ساز کاخن را تهیه کنید و قیمت کاخن دلشاد موزیک با توجه به کیفیت و برند آن متفاوت است.

قدمت ساز کاخن زیاد نیست و توسط کولی‌های اسپانیایی در مراسم رقص و آواز خود که برای نواختن گیتار و فلامنکو روی جعبه‌های میوه می‌نشستند اختراع شد و در قدیم صرفا یک جعبه‌ی تو خالی بود که با ضربه زدن به جلوی آن، ساز را می‌نواختند اما امروزه با امکانات و شکل جدیدتری تولید می‌شود.

در شکل‌های جدید این ساز فنرهایی (snares) برای ایجاد صدای زنگی در داخل و پشت آن نصب می‌شود.

اجزای کاخن

ساز کاخن از یک مکعب مستطیل است که اطراف آن با چوب‌هایی به ضخامت ۰.۵ تا ۰.۷۵ اینچ پوشیده شده و فقط قسمت جلویی آن از تخته ۳ لا ساخته می‌شود و در قسمت پشت یا کناره‌های آن سوراخی مخصوص خروج صدا ایجاد می‌کنند (sound hole).

انواع کاخن

دو نوع ساز کاخن در بازار موجود می‌باشد:

کاخن‌های ثابت

این کاخن‌ها فنر یا سیم گیتار دارند و قابلیت تنظیم ندارند و صدای یکنواختی تولید می‌کنند که البته این ویژگی‌ها ربطی به کیفیت ساز ندارد.

کاخن‌های رگلاژی

این کاخن‌ها نیز فنر و سیم گیتار دارند اما قابلیت تغییر صدا دارند که در نوع فنری آن با شل کردن فنر و پخش شدن صدای چوب و در نوع سیمی آن با کوک کردن آن مثل گیتار می‌توان صدای آن را زیر یا بم کرد.

جنس ساز کاخن

جنس ساز کاخن معمولا از چوب mdf و قسمت جلویی آن از تخته‌های ۳ لایه و از جنس درخت توس و گردو است.

چوبی که برای تاپا استفاده می‌شود به سازنده و اینکه سفارش دهنده به چه نوع صدایی علاقه دارد بستگی دارد و برای ساخت صفحه‌ی تاپا از چوب گیلاس و ماهور و افرا استفاده می‌کنند.

قیمت کاخن

فروش انواع کاخن ایرانی با بهترین قیمت در فروشگاه دلشاد موزیک؛ امکان خرید حضوری، تلفنی و اینترنتی.

قیمت بهترین مدل کاخون ایرانی

کاخن یا کاخون Cajón یکی از سازهای کوبه ای بسیار جالب اسپانیایی است که در چند دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. انواع ساز کاخن را با بهترین کیفیت می‌توانید از دلشاد موزیک تهیه کنید.

نکات خرید کاخن

یکی از نکات مهم خرید کاخن دلشاد موزیک اندازه آن می‌باشد که هر چقدر سایز آن بزرگتر باشد خروجی صدای آن عمیق‌تر است.

لبه‌های ساز بهتر است بدون زاویه و کاملا منحنی باشند.

بهتر است پایه‌های ساز کاخن از جنس پلاستیک یا لاستیک باشد تا سر و لغزنده نباشد.

برای جلوگیری از آسیب به ساز و همچنین برای جابجایی راحت آن از کاورهای مخصوص کاخن که جنس مقاوم در برابر فشار و رطوبت و ضربه دارند استفاده کنید.

چون ساز کاخن ساختار ساده‌ای دارد تولید آن کار دشواری نیست و سازنده‌ها و مدل‌های زیادی دارد.

آسان برای مبتدی ها

بزرگترین دلیل محبوبیت کاخن این است که سازی آسان برای مبتدی هاست و نیازی به بلد بودن تکنیک خاصی ندارد. اگر تا به حال روی میز خود با دست درام زده اید، کاخن را تمرین کرده‌اید.

سطح اصلی کاخن، تاپا (Tapa)نام دارد که یک تکه چوب نازک است که باعث ایجاد صدای طنین انداز می‌شود. بسیاری از انواع چوب‌های مختلف برای ساخت تاپا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما معمولاً از تخته سه لایه به دلیل استحکام و دوام زیاد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضربه زدن به تاپا در مناطق مختلف، سه تن اصلی درام را تشکیل می‌دهد: باس، اسلپ و تاچ. وقتی به پایین تاپا ضربه می‌زنید، صدای باس را تولید می‌کنید.

ضربات سخت تر در نزدیکی لبه‌های بالایی باعث ایجاد صدای اسلپ می‌شود و لمس‌های سبک روی درام برای تولید نوت‌های مخفی استفاده می‌شود. البته موارد بیشتری برای داشتن تسلط روی کاخن وجود دارد، اما فقط با کمی تمرین هر کسی می‌تواند نکات فوق را یاد بگیرد و کاخن بنوازد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha