• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081811227
  • منبع : نمایندگی لرستان

پروژه‌ای متوقف و در انتظار بیمارستان جایگزین!

پروژه‌ای متوقف و در انتظار بیمارستان جایگزین!

ایسنا/لرستان عملیات ساخت بیمارستان فوق تخصصی ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود ۲۰ تیرماه ۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت آغاز شد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در سفر خود به لرستان کلنگ ساخت این پروژه را به زمین زد تا جایگزین بیمارستان نیمه‌کاره ۱۶۰ تختخوابی انگشته دورود شود و این پروژه همچنان بلاتکلیف بماند.

پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دورود در چند سالی که فعال بود فقط ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به‌علت جانمایی نادرست متوقف و به‌نوعی بیمارستان گهر جایگزین آن شد.

اینکه برای یک پروژه چند سال هزینه و خیلی راحت با عنوان "جانمایی نامناسب" تعطیل می‌شود، جای بحث دارد و بهتر است مقصران این کار معرفی و در صورت نیاز حتی محاکمه شوند.

برای این پروژه که حدود ۱۰ سال پیش کلنگ‌زنی شد، شش میلیارد تومان هزینه شد و الان بلاتکلیف مانده و سرنوشت آن معلوم نیست.

مجید کیانپور، نماینده وقت مردم شهرستان دورود و ازنا آبان ۹۵ در نشست با سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در تهران برگزار شد به روند ساخت بیمارستان نیمه‌تمام دورود و راکد ماندن عملیات ساخت آن به‌دلیل انتخاب غیرکارشناسی محل احداث اشاره و خواستار احداث بیمارستان جدیدی در مکانی مناسب می‌شود.

بلافاصله قاضی‌زاده هاشمی به مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی و شبکه بهداشت‌ودرمان لرستان دستور می‌دهد که در اسرع وقت برای جانمایی بیمارستان جدید اقدام کنند.

به این ترتیب بیمارستان گهر دورود جایگزین پروژه قبلی شد و قرار است در شش طبقه و با استفاده از تسهیلات بانکی در مدت سه تا چهار سال ساخته شود.

کوروش ساکی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: منابع مالی بیمارستان گهر که بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان خواهد بود از سوی تسهیلات بانکی فراهم شده که امیدواریم در چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، پیمانکار نارضایتی‌هایی دارد و معتقد است که نمی‌تواند با آن مبالغ، پروژه را به بهره‌برداری برساند.

پروژه روند اجرایی خوبی دارد

مجتبی بیرانوند، فرماندار دورود در این خصوص به ایسنا گفت: پیمانکار نارضایتی‌هایی در بحث قرارداد و افزایش قیمت مصالح داشت که با پیگیری استاندار و نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، این مشکل رفع شده است.

وی با اظهار رضایت از روند اجرایی پروژه، بیان کرد: خوشبختانه پروژه در حال حاضر فعال است و روند اجرایی خوبی دارد و امیدواریم با همین سرعت کار پیش برود.

بیرانوند تاکید کرد: با توجه به جمعیت دورود، بیمارستان شهدای هفتم تیر به تنهایی دیگر جوابگو نیست و وجود بیمارستان جدید ضروری است.

فرماندار دورود در پاسخ به پرسشی در خصوص پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نیز گفت: متاسفانه همچنان بلاتکلیف بوده و شرایط مثل قبل است.

با پیشنهاد پیمانکار موافقت می‌شود؟

قلیچ‌خانی، پیمانکار این پروژه اظهار کرد: بیمارستان شش طبقه گهر دورود با زیربنای ۲۶ هزار مترمربع درحال ساخت ‌است و پیش‌بینی می‌کنیم تا خرداد ۱۴۰۰ اسکلت تمام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مسئولان موافقت کنند از آذر ۹۹ سقف هر طبقه که تمام شود، بلافاصله سفت‌کاری آن را انجام می‌دهیم.

قلیچ‌خانی تاکید کرد: اگر با این پیشنهاد موافقت شود پروژه تا دو سال دیگر آماده تجهیزات خواهد شد.

حال باید منتظر بمانیم که با این پیشنهاد موافقت می‌شود یا نه و امید می‌رود بهانه‌ای برای شتاب نداشتن پروژه نباشد.

مشکلات پروژه رفع شده است

حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این پروژه اظهار کرد: در بازدیدی که دو ماه پیش داشتیم این پروژه ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که الان به ۴۲ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: باید کار به گونه‌ای پیش برود که امسال به ۵۵ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسد و مطابق برنامه زمان‌بندی، پروژه اجرا شود.

گودرزی گفت: این پروژه در بحث اعتبارات مشکلاتی داشت که با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه مشکلات رفع شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای به این دو شهرستان شود.

به گزارش ایسنا، دورود با داشتن ۱۸۵ هزار نفر جمعیت بعد از خرم‌آباد و بروجرد سومین شهرستان لرستان از نظر جمعیت است و با توجه به شرایط، وجود یک بیمارستان مناسب برای این شهرستان ضروری بوده و شاید اگر آن زمان پروژه بیمارستان انگشته به اشتباه جانمایی نمی‌شد الان شرایط بهتر بود اما چه کنیم که در پروژه‌های لرستان، شرایط همچنان همانی است که نباید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha