• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081509801
  • خبرنگار : 50404

با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری صورت گرفت

رونمایی از سردیس و دیوارنگاری سرداران شهید کاوه، نامجو و سلیمانی

رونمایی از سردیس و دیوارنگاری سرداران شهید کاوه، نامجو و سلیمانی

ایسنا/خراسان رضوی سردیس سرداران شهید کاوه نامجو و دیوارنگاری سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور رییس شورای اسلامی شهر مشهد، معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد رونمایی شد.

محمد محسن مصحفی، معاون فرهنگی شهردار مشهد، در جریان برگزاری این مراسم اظهار کرد: در راستای اجرای وظیفه و رسالت شهرداری مشهد، از مدتی قبل فراخوان‌های ساخت آثار هنری در شهر مشهد منتشر شد که به فراخور آن هنرمندان زیادی اقدام به ارسال آثار خود کردند و از میان آن‌ها تندیس و نقاشی دیواری‌های منتخب برای اکران در مناطق مختلف شهری در نظر گرفته شد.

وی افزود: تعدادی از آثار در سطح شهر نصب شده و به زودی چند اثر دیگر در شهر اکران می‌شود که همگی از لحاظ کیفیت قابل دفاع است و اکران آن نتیجه بسیار مطلوبی در شهر را تداعی کرده است. امیدواریم همواره راه و یاد شهدای گرانقدر و سرداران رشید اسلام پررهرو باشد و تنها به برگزاری یادواره و بزرگداشت برای آن‌ها اکتفا نکنیم.

محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در ادامه بیان کرد: از خانه هنرمندان و سازمان فرهنگی اجتماعی به خاطر همت‌شان تشکر ویژه داریم که به آثار هنری و ساخت تندیس و سردیس بزرگان، مفاخر و شهدا توجه ویژه‌ای دارد و امروز نیز شاهد رونمایی از سه اثر هنری از سرداران شهید هستیم.

وی تصریح کرد: خراسان همواره در جنگ تحمیلی نقش به‌سزایی داشته و فرماندهان خراسانی نیز در میدان جنگ جزو سرآمدان و مفاخر هستند. از این رو ساخت سردیس این شهدا کوچکترین کاری است که مدیریت شهری می‌تواند برای این بزرگواران انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مدیریت شهری اجرا و ساخت طرح‌های هنری، نقش برجسته و فرهنگسازی راه شهدا را وظیفه خود می‌داند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، زندگی ساده شهدا، موضوعات دینی و مذهبی مفاخر ایرانی از جمله موضوعاتی است که می‌توان برای آن از طریق زبان گویای هنر تلاش داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: شهیدان کاوه و نامجو از چهره‌های ماندگار جنگ تحمیلی بوده‌اند که نقش ویژه آن‌ها همواره زبان‌زد خاص و عام است؛ همچنین خدمات و برکات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز می‌تواند سرلوحه خوبی برای عموم مردم، مخصوصا قشر جوان، باشد و فعالیت‌های مدیریت شهری برای این عزیزان کوچکترین کار به‌شمار می‌رود.

در بخش دیگری از این برنامه زهرا کاوه، فرزند شهید کاوه، عنوان کرد: محمود کاوه جوان ایرانی تربیت شده مکتب عاشوراست و اینگونه جوانان می‌توانند برای نسل فعلی الگوی خوبی باشند و از شهرداری مشهد تشکر ویژه دارم که توانسته است با تلفیق هنر و شهادت به سمت معرفی الگو های مناسب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی ادامه داد: به گفته پدر شهیدم «جنگ را باید پیش‌برد». هم‌اکنون نیز در حال جنگ با دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی هستیم و باید به گوشه‌ای از مسئولیت خودمان نسبت به راهی که شهیدان آغازگران بوده‌اند، در این مسیر عمل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha