• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99081509758
  • خبرنگار : 71646

شناسایی منابع آلاینده حریم تهران + اسامی مناطق دارای حریم

شناسایی منابع آلاینده حریم تهران + اسامی مناطق دارای حریم
عکس تزئینی است

رئیس اداره پایش، مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیستی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات زیست محیطی کلانشهر تهران ریشه در حریم شهر دارد، گفت: در راستای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی و نظارت بر پروژه‌های صنعتی داخل حریم، شناسایی منابع آلاینده در مناطق دارای حریم از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در دست اقدام است. 

غلامرضا پدیدار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه «حریم» فضایی جدا نشدنی ما بین خط بیرونی شهر و مناطق شهری است، اظهار کرد: داشتن آب و هوای مناسب در یک شهر مستلزم ایجاد توازن میان شهر و حریم است. از این رو برای اداره امور شهرها لازم است حریم پیرامون آن‌ها تحت کنترل و نظارت برنامه‌ریزان قرار گیرد چراکه همانطورکه شهر بر حریم پیرامون خود تاثیر می‌گذارد از وقایع و تحولات آن نیز تاثیر می‌پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که شهرداری‌ها اصلی‌ترین نهاد در مواجه با مسائل داخل شهرها محسوب می‌شوند باید در مدیریت حریم شهرها نیز نقش اصلی را ایفا کنند. هم اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری کلانشهر تهران ریشه در حریم شهر دارد. 

پدیدار درباره عمده‌ترین مشکلات حریم شهرها توضیح داد و خاطرنشان کرد: رشد سکونتگاه‌های غیررسمی، ساخت و سازهای غیرقانونی و بی‌ضابطه، تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، استقرار واحدهای صنعتی و صنفی پراکنده تنها بخشی از مشکلاتی است که اغلب شهرداری‌ها در حریم شهر با آن درگیر هستند. 

به گفته رئیس اداره پایش، مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیستی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، حریم شهرها از لحاظ محیط‌زیستی و آلودگی‌های خاک، آب، هوا و صوت دچار مخاطراتی هستند که با توجه به قرارگیری در حریم شهر از کنترل و توجه کمتری برخوردار هستند. ریختن خاک و نخاله‌های ساختمانی در محدوده حریم شهر، وجود سگ‌های ولگرد مشکلات ناشی از کنترل آن‌ها در شهرهای اطراف تهران از جمله معضلات مهم حریم شهر تهران به حساب می‌آیند. 

پدیدار در پایان ضمن بیان اینکه شهرداری تهران در محدوده حریم اختیار تام ندارد، گفت: با این حال اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار هم اکنون در حال انجام پروژه‌ای تحت عنوان شناسایی منابع آلاینده در مناطق دارای حریم ۱، ۲، ۴، ۵، ۱۳، ۱۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha