• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081409310
  • خبرنگار : 30054

۱۰ نکته مهم در طراحی تراکت تبلیغاتی

۱۰ نکته مهم در طراحی تراکت تبلیغاتی

طراحی‌ تراکت تبلیغاتی ‌یکی از روش‌های ‌ایده‌آل و ارزان جهت تبلیغ کالا و خدمات شماست که می‌‎تواند در معرفی محصولات به قشر زیادی از افراد نقش مهمی ‌را ‌ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام چاپ بازار، با طراحی تراکت تبلیغاتی علاوه‌ بر طراحی چشم‌ نواز و جذاب به توسعه‌ی تجارت‌تان نیز کمک کرده‌اید.

درست است که ما در عصر تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته زندگی می‌کنیم اما هنوز هم استفاده از آگهی‌ تبلیغاتی، چاپ بروشور و چاپ تراکت تبلیغاتی ‌یک روش تبلیغاتی موثر و با ارزش محسوب می‌شود. 

اما چرا ؟ در ادامه به‌ این سوال پاسخ خواهیم داد:

دلایل استفاده از تراکت

۱. با توجه به توزیع ‌تراکت در بازه‌ی گسترده‌تری ازمخاطبان هدف، شانس موفقیت و جلب مشتری افزایش خواهد یافت.

۲. با طراحی تراکت زیبا و چشم‌نواز و درج کدهای تخفیف روی‌ تراکت‌ها به مخاطبانتان انگیزه بدهید.

۳. با توجه به قیمت مناسب و ارزان آن از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به‌ یکی از مؤثرترین شیوه‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.

۴.‌ تراکت‌ها مستقیم و بدون واسطه به دست مخاطب خود می‌رسند

۵.‌ تراکت‌ها برای مقاصد کوتاه‌مدت طراحی و چاپ می‌شوند

اندازه‌ی‌ تراکت‌های تبلیغاتی 

از آنجایی که‌ تراکت‌های تبلیغاتی جز ساده‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند پیام شما را به‌راحتی منتقل نماید لذا باید به اندازه‌های استاندارد آن نیز توجه نمود. اما از کجا می‌دانید کدام اندازه آگهی برای شما مناسب‌تراست؟ 

 A۶

کاغذ A۶ احتمالاً در بین محبوب‌ترین برندهای دارای اندازه آگهی‌های استاندارد است. آگهی‌های A۶ با اندازه ۱۴۸ در ۱۰۵ میلی‌متر تقریباً برابر کارت پستال هستند. چاپ‌تراکت A۶‌ یکی از معمول‌ترین و دومین سایز پرطرفدار در اندازه‌های‌تراکت به شمار می‌رود.

کاغذ A۵ بزرگتر از A۶ با ۲۱۰x ۱۴۸ میلی‌متر است. چاپ‌ تراکت A۵ به احتمال زیاد همان چیزی است که به شما دریک مرکز خرید یا دریک نمایشگاه به شما تحویل داده می‌شود.‌ این ‌تراکت ‌یکی از ارزان‌ترین روشهای بازاریابی است که در محل‌های پر رفت وآمد شهرها و... پخش می‌شود.

معمولا A۴ بزرگترین سایزی است که ‌تراکت تهیه می‌شود. به بیان دیگر چاپ ‌تراکت A۴ از محبوب‌ترین و رایج‌ترین سایزهای‌ تراکت می‌باشد و به دلیل دو برابر بودن فضای آن نسبت به ‌تراکتA۵  فضایی مناسب و کافی را جهت معرفی کسب‌ و کار و ایجاد خلاقیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

 اندازه آگهی A۴ با اندازه ۲۹۷ میلی‌متر در ۲۱۰ میلی‌متر، نه تنها یک اندازه آگهی استاندارد بلکه ‌یک اندازه کاغذ استاندارد است.

  نکات مهم در طراحی ‌تراکت‌های تبلیغاتی

۱. انتخاب ‌یک عنوان مناسب و جذاب 

هر تراکت با یک عنوان آغاز می‌شود و اولین چیزی است که مخاطب در تراکت می‌ببیند و توجه‌اش را جلب می‌کند. با داشتن عنوان مناسب می‌توانید مطمئن باشید که مخاطب شما حتما تا انتهای ‌تراکت را می‌خواند و به احتمال زیاد مشتری شما می‌شود پس برای انتخاب عنوان مناسب زمان بگذارید.

دقت داشته باشید عنوان در عین کوتاه بودن باید حاوی موضوع اصلی باشد به طوری که مخاطب از عنوان ‌تراکت بتواند از محتوای ‌تراکت آگاه شود.

۲. استفاده از تصاویر مناسب و اثرگذار 

در طراحی ‌تراکت‌های تبلیغاتی استفاده از تصاویر جذاب، باکیفیت و مرتبط تأثیر بسیاری دارد. پس بهتر است برای معرفی محصولات و خدمات خود از تصاویر تاثیرگذار و با کیفیت استفاده نمایید تا به جذابیت ‌تراکت خود بیفزایید.

۳. استفاده از متن ساده و قابل درک 

هر چه متن کوتاه‌تر باشد و اصل کلام و منظورتان را بتواند بهتر منتقل نماید علاوه براینکه از آشفتگی و شلوغی‌تراکت خود جلوگیری می‌کنید، حوصله‌ی مخاطب را نیز سر نمی‌برید و می‌توانید به خواندن تمام تراکت توسط مخاطب امیدوار باشید.

۴. برجسته کردن نکات، ویژگی‌ها، مزیت‌ها و تفاوت‌های شما نسبت به رقبایتان در تراکت

تراکت را برای آگاهی رساندن به مردم و تبلیغ محصول و خدمات‌تان استفاده می‌کنید. پس لازم است مردم مزیت‌ها و نکات قوت کار شما را بدانند.

۵. تخفیفات را برجسته کنید. 

در صورتی ‌که مایلید برای مناسبتی ‌یا دریک بازه تخفیف ‌یا پیشنهاد ویژه‌ای ارائه نمایید، بهتر است در تراکت خود آن را برجسته نمایید.‌ این کار انگیزه‌ی مضاعفی  در مخاطبان شما برای استفاده از خدماتتان ‌ایجاد خواهد نمود.

۶. مخاطب خود را هدف‌گیری کنید. 

برای توزیعِ تراکت باید بدانید مخاطب هدف شما چه کسانی هستند. پس برای نتیجه‌گیری بهتر باید آن‌ها را بشناسید و از نکات مورد علاقه‌شان آگاه باشید.

مثلا اگر شما سالن زیبایی بانوان افتتاح کرده‌اید باید درمکان‌هایی که بانوان بیشتر حضور دارند مانند فروشگاه آریشی، لباس زنانه‌فروشی و...‌تراکت‌ها را پخش نمایید.

۷. درج اطلاعات تماس

در صورت لزوم برای ‌اینکه مخاطب شما بتواند با شما تماس بگیرد و به شما مراجعه نماید باید اطلاعات تماس، آدرس و سایر راه‌های دسترسی را در تراکت ذکر نمایید.

۸. رعایت خط برش

در زمان طراحی انواع تراکت تبلیغاتی باید حداقل ۵ میلی‌متر از لبه‌های کاغذ خط برش بگذارید تا نوشته‌ها، تصاویر و... پس از چاپ در برش حذف نشود.

۹. رعایت سایز فونت

سایز فونت باید به گونه‌ای باشد که خوانا باشد و مخاطب را به زحمت نیندازد. بهترین فونت ۱۲ پیکسل است.

۱۰. رعایت مد رنگ 

به دلیل اختلاف رنگی که بعد از چاپ کاغذ با طرح اصلی رخ می‌دهد بهتر است حتما از مد رنگ CMYK استفاده نمایید تااین اختلاف به کمترین میزان برسد.

 سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم نگاهی مختصر به نکات طراحی‌ تراکت و لزوم طراحی آن بیندازیم. اما تنها دانستن‌ این نکات موفقیت شما را تضمین نمی‌کند. برای رسیدن به موفقیت حتمی‌ باید از مجموعه‌ای با سابقه جهت طراحی و چاپ استفاده نمایید.

شرکت چاپ بازار با داشتن طراحان برجسته و به روزترین دستگاه‌های چاپی،‌ تراکت‌های با کیفیت و جذابی را برای شما طراحی می‌نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha