• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081409114
  • خبرنگار : 50176

سرپرست بنیاد شهید:

۹۰۰ مزار شهید در لرستان نیازمند ساماندهی است

۹۰۰ مزار شهید در لرستان نیازمند ساماندهی است

ایسنا/لرستان سرپرست بنیاد شهید با اشاره به این‌که ۹۰۰ مزار شهید لرستان هنوز سازماندهی نشده است، گفت: پروژه ساماندهی گلزارهای شهدای استان تکمیل می‌شود.

محمود زرین‌جویی در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امروز ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد، با تاکید بر این‌که موفقیت انقلاب اسلامی ایران در موفقیت و مدیریت جهادی و انقلابی است، پیشرفت‌های کشور را مرهون فرهنگ جهاد و شهادت دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور در حالی‌که دشمن با تحریم‌ها قصد فشار مضاعف به مردم را دارد اما با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت و با ایثار اجتماعی و تاب‌آوری ملت ایران هم‌چنان سرافراز و موفق این انقلاب را پیش می‌برد.

وی با ذکر این مطلب که با شیوع کرونا مدافعان سلامت برای خدمات‌رسانی اقدام کردند و با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت برای کاهش مشکلات گام برداشتند و تعدادی از مدافعان سلامت تاکنون به شهادت رسیدند، تصریح کرد: با توجه به این‌که برخی از مراسمات در گلزار شهدا صورت می‌گیرد ضروری است تا نسبت به حفظ و نگهداری و فضاسازی لازم صورت گیرد که در این راستا دستگاه‌های متولی باید همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.

زرین‌جویی با اشاره به اجرای طرح «سپاس»، خاطرنشان کرد: تجلیل و سرکشی از خانواده شهدای سلامت، در دستور کار است و با توجه به شرایط کرونا می‌توان از طریق تماس تلفنی با خانواده‌های شهدا در ارتباط بود این در حالی‌است که با توجه به برگزاری کنگره شهدای لرستان کمیته‌های مربوطه باید فعال باشند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به استخدام سهمیه ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: کمیته‌ای در این راستا تشکیل شده و سهمیه جذب ایثارگران پیگیری شود اما هنوز این امر محقق نشده و جذب یکی از مشکلات ایثارگران استان است این در حالی‌است که باید سهمیه قانونی استخدام جامعه ایثارگری و شاهد در استخدام‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به نصب المان‌های شهدا، افزود: در ساختمان‌های اداری قرار بود برای نصب المان شهدا با همکاری بنیاد شهید اقدام شود و هم‌چنین با توجه به این که تصاویر شهدا در معابر وضعیت خوبی نداشته و نیاز به نوسازی دارند لازم است اعتباری لحاظ شود تا این تصاویر شهدا تعویض شوند از طرفی مکانی به یاد شهدای جاویدالاثر در گلزار شهدا در نظر گرفته شود تا خانواده‌های آنها بتوانند با حضور در این مکان آرام شوند.

زرین‌جویی از تکمیل گلزار شهدای استان خبر داد و اضافه کرد: گلزار شهدایی که در استان بیش‌از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان سال تکمیل می‌شوند که در این راستا ۹۰۰ مزار شهید در استان ساماندهی نشده‌اند این در حالی‌است که بر اثر سیل سال گذشته تعدادی از قبور مطهر شهدا در معمولان دچار مشکل شد و ۳۳ مزار شهید در معمولان در معرض ریزش هستند که لازم است مورد توجه خاص قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha