• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081208004
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتقاد استاندار سمنان از معطل ماندن چند پروژه آبرسانی استان

انتقاد استاندار سمنان از معطل ماندن چند پروژه آبرسانی استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است که اگر محدودیت‌های استان و از جمله معضل کم‌آبی آن حل نشود، توسعه در این استان با مشکل جدی مواجه خواهد شد و لذا باید همه دستگاه‌ها و مسئولان تلاش کنند تا آب مورد نیاز این استان تامین شود.

علی رضا آشناگر در آئین افتتاح طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه که عصر ۱۲ آبان ماه با حضور وزیر نیرو در سرخه برگزار شد با تبریک عید میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام با انتقاد از عدم اجرایی شدن چندین پروژه آبرسانی این استان و از جمله پروژه چشمه‌ساران قطری در شاهرود، پروژه انتقال آب گرمسار و تاخیر در ابرپروژه انتقال آب به کویر مرکزی ایران اظهار کرد: کم‌آبی از مهمترین موانع بر سر راه توسعه در این استان است.

وی با تمجید از سرعت عمل در اجرای طرح آبرسانی سرخه اضافه کرد: به سهم خود و به عنوان استاندار سمنان از توجه دکتر روحانی، رئیس جمهور بواسطه ی عنایت به استان تشکر و از تلاش دکتر اردکانی بخاطر پیگیری بسیار خوب تشکر می کنم.

استاندار سمنان با تجلیل از انجام سریع و اقدام با کیفیت وزارت نیرو در به ثمر رساندن ۱۱ ماهه‌ی این پروزه گفت: استان سمنان به‌دلیل بضاعت خوب در توسعه کشور ، محکوم به رشد بوده و این در حالی است که این استان دارای اراضی بلامعارض وسیع ، آفتاب فراوان و معادن و ظرفیتهای بسیار خوب و ارزشمند نیز است.‌

عالی‌ترین مقام اجرایی استان سمنان، همجواری سمنان با ۸ استان کشور از جمله پایتخت را یکی از ظرفیتهای مهم استان دانست و افزود : اگر محدودیت‌های استان حل نشود، توسعه در این استان با مشکل جدی مواجه خواهد شد و لذا باید همه دستگاه‌ها و مسئولان تلاش کنند تا آب مورد نیاز این استان تامین گردد.

آشناگر با انتقاد از طولانی شدن پروژه انتقال آب گرمسار خواستار تسریع در انجام این پروژه و نیز انجام تعهدات وزارت نیرو در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در صورت مساعدت وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال برای کل کشور داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات تامین آب در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز گفت: عموما پروژه های مشترک ‌ما با استان‌های همجوار با چالش مواجه است.

استاندار سمنان اضافه کرد: انجام طرح انتقال آب از دریای خزر با توان وزارت نیرو و شخص وزیر محترم قابل انجام است و مردم استان خواستار گشایش در انجام این ابر پروژه هستند.

استاندر سمنان همچنین با اشاره به انجام پروژه آبرسانی به شاهرود از چشمه سارهای قطری گفت: علی رغم انجام بخش اعظمی از این پروژه اما متاسفانه بدلیل یک حکم قضایی اتمام این پروژه با مشکل مواجه گردیده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این معضل برطرف گردد.

استاندار سمنان نیاز به تامین و تقویت برق در معادن استان را از ضروریات توسعه استان و از مطالبات مردم استان عنوان کرد و خواستار انجام هر چه سریع تر این مطالبه ی عمومی مردم استان سمنان شد.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha