• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99081107312
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در یک رکورد جدید در اردبیل ثبت شد

تولید 92 تن سیب‌زمینی در هر هکتار

تولید 92 تن سیب‌زمینی در هر هکتار

ایسنا/اردبیل در یک رکورد جدید در تولید سیب‌زمینی در استان اردبیل، زارعی نوآور توانست 92 تن سیب‌زمینی را در هر هکتار با مرغوبیت خاص روانه بازار مصرف کند.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل 11 آبان در جریان بازدید از این واحد تولید نمونه سیب‌زمینی در اردبیل اظهار کرد: ما با شرایط متفاوت در تولید سیب‌زمینی روبه‌رو هستیم به طوری که با توجه به وضعیت منابع آبی سعی بر تولید سیب‌زمینی با کمترین آب مصرفی است.
احدی عالی تصریح کرد: شرایط خاصی را در حمایت و همچنین توسعه چنین مجموعه‌هایی شاهد هستیم به طوری که اراضی یکپارچه به اجرای پروژه آبیاری مدرن و تحت فشار کمک کرده است.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از شیوه‌های جدید آبیاری علاوه بر افزایش تولید، به مرغوبیت نیز منجر شده و در دشت اردبیل که با کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم، کشاورزان موفق شدند سیب‌زمینی‌های خوبی را تولید کنند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اضافه کرد: این امر نه تنها به صرفه‌جویی 30 درصد منابع آب کمک کرده بلکه به 20 درصد افزایش تولید نیز منجر شده به طوری که مزرعه نمونه تولید سیب‌زمینی در اردبیل شکل گرفته تا با انتقال تکنولوژی‌های جدید بتوانیم شرایط مناسبی را برای زارعین شاهد باشیم.
احدی عالی ادامه داد: با تأمین بذر مورد نیاز و اصلاح شده در سیب‌زمینی توناژ تولید افزایش یافته و مبارزه با بیماری‌ها و آفات را نیز شاهد هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چند سیب‌زمینی یکی از محصولات آب بر است اما کشاورزان ما به ویژه کشاورزان نمونه موفق شدند با مصرف بهینه آب، تولید مناسب را در سیب‌زمینی شاهد باشند.
احدی عالی اظهار کرد: 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به تولید نوین سیب‌زمینی با الگوهای جدید رفته که انتظار می‌رود کشاورزان ما بتوانند بیشترین محصول و کیفی‌ترین تولیدات را انجام دهند.
وی تصریح کرد: کشاورزانی که از روش‌های جدید آبیاری به ویژه قطره‌ای و تیپ استفاده می‌کنند، به ازای هر هکتار 17 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند که این کمک می‌تواند فرصت خوبی را برای تولید و افزایش اشتغال در این بخش فراهم کند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: با تلاش مسئولان استانی بخش عظیمی از مشکلات سیب‌زمینی‌کاران در تولید و عرضه از بین رفته و شرایط مناسبی را برای فروش و صادرات این محصولات در استان شاهد هستیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha