• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99081106885
  • خبرنگار : 71505

وزیر کشور تاکید کرد:

لزوم جلب مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا

لزوم جلب مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا

وزیر کشور بر لزوم جلب مشارکت های مردمی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این کار انجام و روز گذشته جلسه اصلی آن برگزار شد و امروز هم شورای اجتماعی با دستوری درباره کرونا تشکیل جلسه داد و موضوع مشارکت های عمومی و مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد، خیرین و تشکل های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از این گروه ها برای ورود به کار دعوت کردیم.

وی ادامه داد: محور اصلی این بود که چگونه می توانیم از مشارکت مردم در حوزه پیشگیری و درمان و نظارت و انضباط اجتماعی بهره بگیریم و با توجه به تجربه این تشکل‌ها در زلزله، سیل و خصوصا در اربعین شاهد موثر بودن این گروهها بودیم و در کرونا هم این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها از اول بوده است.

به گفته وی، بازنگری دقیقی بر روند حضور مردم در مشارکت‌های درباره کرونا انجام شد و پیشنهادات خوبی از جمله تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد که باید شکل بگیرد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، بنا را بر محله‌ها و مناطق بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم رسانه‌ها در این مقطع که این قرارگاه تشکیل شده، نقش فعال‌تری ایفا کنند و بتوانیم در ساختارهای متفاوت رسانه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. قطعا اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که خودمراقبتی کنند و هرکس مراقب خود باشد و این مسأله به درستی رعایت شود و مردم در مرحله بعد دگرمراقبتی داشته باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا الان داشتیم امیدواریم سازوکاری ایجاد کنیم که در عین کثرت فعالیت های مردمی به وحدت در سیاست و هدف برسیم و همه ظرفیت‌ها را در این حوزه فعال کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha