• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081106611
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش دو برابری مبتلایان کرونا در اردستان طی یک هفته گذشته

افزایش دو برابری مبتلایان کرونا در اردستان طی یک هفته گذشته

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از خیز مجدد کرونا در اردستان خبر داد و گفت: میزان بیماران بستری ناشی از این ویروس در شهرستان اردستان، طی یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته قبل از آن، دو برابر شده است.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردستان، با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت موجود گردش ویروس کرونا به غیر از مراکز تجمع به تجمعات خانگی و زیر یک سقف رسیده است و در واقع این بیماری در اردستان به صورت خانوادگی می چرخد، اظهار کرد: در هفته های گذشته بیمارانی داشتیم که به صورت خانوادگی دچار ویروس کرونا شدند. اگر مردم هشدارهای شبکه بهداشت و درمان را جدی نگیرند بستری و مرگ و میرها افزایش چند برابری خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه هر فردی که کوچک ترین علائم بیماری را داشته باشد باید بدون هیچ گونه مقاومت و پنهانکاری خود را به نزدیک ترین مرکز منتخب درمانی معرفی کند، تصریح کرد: بهترین زمان مراجعه فرد مشکوک در هفته اول است که باعث می شود خیلی زودتر به بهبودی برسد. متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از فوتی ها به دلیل دیر مراجعه کردن فرد بوده است.

ذبیحی تصریح کرد: عاجزانه از مردم می خواهیم بیماری را جدی بگیرند و زمانی که پزشک تشخیص می دهد در خانه قرنطینه شوند رعایت کنند. متاسفانه برخی افراد این توصیه پزشک را جدی نمی گیرند و با وجود بیماری در جامعه حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از ۹ ماه از شیوع بیماری و هشدارهای روزانه، هنوز مردم در آرامستان ها حضور دارند، گفت: از مردم خواهش می کنیم حضور در تجمعات و مخصوصا آرامستان ها را تعطیل کنند. حضور برخی افراد در تجمعات قطعا تاوان سختی را برای دیگر افراد جامعه دارد، همانگونه که در هفته گذشته شاهد افزایش دو برابری بستری و فوت بیماران در اردستان بوده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان تعداد ۱۰۹ نفر فوت کردند که ۵۴ نفر آنها مرد و ۵۵ نفر زن بودند. با وجود افزایش موارد بستری و فوت بیماران سن افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند کاهش زیادی پیدا کرده است.

ذبیحی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونا ۲۰ نفر در شهرستان مثبت اعلام شده که بالاترین آمار روزانه از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۷ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری هستند و از امروز بخش دوم ایزوله درمانی برای بیماران تجهیز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha