حجتالاسلام پرویز بخشیپور، امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه به خبرنگاران رسانههای گروهی گفت: سامانه جامع مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه از سال ۸۹ و بر اساس تکلیف قانونی مذکور در بند «ب» ماده ۱۷۷ قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور و سیاست دولت الکترونیک راهاندازی و اجرایی شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اطلاعات موقوفات از سال ۸۹ در سامانه جامع موقوفات بارگذاری و تمامی امور، از قبیل واگذاری به اجاره و جمعآوری اجارهها و اجرای نیات واقفین از طریق سامانه جامع مدیریت موقوفات انجام میپذیرد که این موضوع، شفافیت مالی بسیار بالایی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در هر شهرستان، کارمندان اداره، عملیات واگذاری به اجاره و کسب عواید و هزینه کردن آن را بر اساس نیت مشخصشده واقف در زمان وقف، مطابق فتوای مراجع معظم تقلید از طریق سامانه جامع انجام میدهند و اداره تحقیق و سایر بخشهای نظارتی سازمان، بر این فرایند نظارت مستمر دارند.
بخشیپور یادآور شد: شفافیت مالی، جمعآوری آمار موقوفات و جمعبندی درآمد و هزینههای آنها، از دستآوردهای اخیر سازمان اوقاف است که جزئیات آن در سامانه جامع اطلاعات وجود دارد و رویداد مالی به تفکیک هر موقوفه و بقعه، کاملاً شفاف و روشن است.
انتهای پیام
نظرات