• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99072921770
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان مطرح کرد:

آموزش و توانمندسازی روستاییان رکن اصلی توسعه پایدار و رونق اقتصادی کشور

آموزش و توانمندسازی روستاییان رکن اصلی توسعه پایدار و رونق اقتصادی کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اهمیت پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی بر آموزش و توانمندسازی روستاییان در راستای دستیابی به توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع کشور تأکید کرد.

مسعود رضایی در جلسه با آذرخش مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان که امروز ۲۹ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: روستاییان را یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور دانسته و اظهار کرد: آموزش نقشی بسیار اساسی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع دارد و پیشرفت در روستاها نیز با توسعه مهارت‌آموزی میسر می‌شود.

وی صرف زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی در روستاها را جوابگوی نیازهای حال حاضر جوامع روستایی ندانسته و تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولید و درآمد روستاییان، تقویت بنیه اقتصادی روستاها و کاهش بیکاری مستلزم آموزش و مهارت‌آموزی روستاییان است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تأکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی از روستاهای استان، افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، روستاها بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل می‌شوند.

رضایی با اشاره به تهیه ۹۹ طرح منظومه روستایی در سطح کشو پنج طرح منظومه روستایی را سهم استان عنوان و خاطرنشان کرد: هفت طرح منظومه روستایی در کشور به‌صورت پایلوت به اجرا خواهد رسید که طرح منظومه روستایی بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز یکی از هفت طرح پایلوت کشوری است.

وی با تأکید بر تنظیم تفاهم‌نامه مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای استان در راستای آموزش کارآفرینان و متقاضیان گرایش‌های شغلی در بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز و نیروهای اجرایی شاغل در حوزه مسکن روستایی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توانمندسازی روستاییان زمینه‌ساز گسترش عدالت اجتماعی، تحقق توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و افزایش نشاط و اصلاح سبک زندگی و افزایش نرخ بهره بری در زندگی جوامع روستایی خواهد بود.

آذرخش مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان نیز توسعه روستایی را فرآیندی همه‌جانبه و پایدار دانست و افزود: یکی از ضرورت‌های دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی، توانمندسازی جوامع روستایی است و اولین راهبرد عمده در تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی روستاییان آموزش بوده و در این راستا با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود همکاری لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha