• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99072921527

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز:

بیش از ۴۰ مدرسه‌ی ناحیه ۴ شیراز نیاز به بازسازی دارد

بیش از ۴۰ مدرسه‌ی ناحیه ۴ شیراز نیاز به بازسازی دارد
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شهرستان شیراز گفت: هم اینک بیش از ۴۰ مدرسه در این ناحیه‌ نیازمند بازسازی است.

الله‌یار رضایی سه‌شنبه ۲۹ مهر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ناحیه‌ی چهار آموزش و پرورش شیراز، محرومترین ناحیه به لحاظ توان مالی اولیای دانش‌آموزان محسوب می‌شود، گفت: اغلب ساکنان در محدوده‌ی این ناحیه را شهروندان مهاجر از سایر نقاط شهری و روستایی استان تشکیل می‌دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد از کل اولیای دانش‌آموزان در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز را خانواده‌های ضعیف به لحاظ توان مالی تشکیل می‌دهند؛ اغلب این افراد شهروندان مهاجری هستند که به دلیل خشکسالی یا دیگر مشکلات از روستاها یا شهرهای استان به شیراز هجرت کرده‌اند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه اغلب افراد نیک اندیش و خیران در شیراز، ساکن نواحی مرفه نشین این شهر هستند، گفت: معمولا نیک اندیشان مدرسه ساز، ترجیح می‌دهند که مشارکت در مدرسه سازی را در محدوده سکونت خود انجام دهند و این محدوده‌ها عمدتا مربوط به نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش است.

رضایی با اشاره به تلاش‌های اداره کل نوسازی مدارس برای سوق دادن نیکوکاران و خیران مدرسه ساز برای احداث واحدهای آموزشی در نقاط کمتر برخوردار، گفت: یکی از مشکلات ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز، کمبود زمین با کاربری آموزشی است.

رئیس ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز ابراز امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها و انعکاس نیازهای این ناحیه، نیک اندیشان و خیران بیشتری را به سمت مدرسه سازی و بهبود کیفیت و توسعه فضاهای آموزشی در این ناحیه سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha