• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99072921386
  • خبرنگار : 50403

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در محل امام زادگان و موقوفات آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در محل امام زادگان و موقوفات آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون معاون عمرانی، بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بخشی از فعالیت های این معاونت را تشریح کرد.

سیدمحمد حسین توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شهرستان تبریز و در مجموعه امامزاده میر موسی اسپیران ادامه نازک کاری حسینیه های زنانه و مردانه و سرویس های بهداشتی انجام شده است و در امامزاده سید حمزه نیز پروژه توسعه شبستان و خاک‌برداری و سنگ چینی و احداث فونداسیون و مرمت سرداب شروع شده‌ و همچنین عقد قرارداد برای ساخت ضریح مطلا انجام است.

وی در رابطه با مجموعه امامزاده سید محمد ککجانی تبریز نیز گفت: کارهای نازک‌کاری ورودی برادران و کارهای تکمیلی شبستان ضلع شمالی خواهران شامل سفت کاری تاسیسات الکتریکی و ایزولاسیون بام و همچنین احداث بنای توسعه شبستان زنانه با اجرای اسکلت زیرزمین به مساحت 227 مترمربع انجام شده و در خصوص امامزاده سید جمال تبریز واحدهای تجاری و سرویس های بهداشتی تکمیل شده است و در رابطه با امامزادگان عون بن علی وزید بن علی نیز عقد قرارداد جهت ساخت ضریح مطلا و طرح احداث واحد تجاری تهیه شده است.

وی در رابطه با اقدامات انجام‌شده در خصوص شهرستان‌ها نیز گفت: در شهرستان شبستر در بقعه ابراهیم خلیل صوفیان نازک‌کاری شبستان و در امامزاده سید داود شندآباد نازک‌کاری و تکمیل آشپزخانه و خرید و نصب شیرآلات سرویس‌های بهداشتی انجام شده است. همچنین  در رابطه با شهرستان مرند نیز در امامزاده سید احمد ساخت و نصب درب و پنجره تربت خانه و شبستان با زیربنای 600مترمربع انجام شده است و در امامزاده سیدمحمد و سید حسن ابرغان نیز فونداسیون و اسکلت فلزی ایوان و رواق ورودی اجرا شده است. 

 معاون عمرانی، بهره وری و اقتصادی  اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در رابطه با شهرستان جلفا بیان کرد: در امامزاده سید محمد نوجه مهر مطالعات و خرید تجهیزات سیستم تصفیه فاضلاب و در بقعه بابا یعقوب تعمیرات و ایزولاسیون رطوبتی گنبد و در امامزاده سید اسماعیل زاویه نیز اجرای ایوان ورودی و کفش‌کنی تربت خانه و شبستان تا پایان سفت‌کاری انجام‌شده و در امامزاده سید شعیب دوزال نیز خرید و نصب درب و پنجره‌های زائرسراهای جدیدالاحداث ضلع صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: در شهرستان‌ هریس، نبشی کشی و دیوارچینی پیرامونی تربت خانه و شبستان در بقعه ارمیای نبی و خرید و خمکاری آهن‌آلات اسکلت گنبد در امامزاده ولیلو انجام شده است، همچنین در امامزاده سید حسین بن عبدالغفار اسکو نیز فونداسیون قسمت توسعه و الحاق جهت کاربری های مختلف به مساحت 277 متر مربع اجرا شده است.

وی اضافه کرد: نازک کاری گنبد امامزاده شاه قاسم پیره لر در کلیبر و ادامه اجرای سنگ کف صحن و تکمیل آن در امامزاده سیداسماعیل میانه و در نهایت در شهریستان ورزقان اجرای دیوار سنگی پیرامون بقعه جهت آماده سازی محل احداث زائرسرا درامامزاده ابراهیم خلیل جوشین، نازک‌کاری خانه خادم در امامزاده سید جبرئیل آستامال، آسفالت صحن و محوطه امامزاده جلال الدین آقاباباداش و در امامزاده جبلکی نیز اجرای دیوار سنگی و تسطیح و آماده‌سازی برای احداث مجموعه بناهای زیارتی و خدماتی و تهیه نقشه های اجرایی تربت خانه و شبستان و برق‌رسانی امامزاده با هزینه5/1 میلیارد ریال انجام گرفته است.

 توفیقی در خصوص پروژه‌های عمرانی موقوفات نیز گفت: در پروژه تجاری موقوفه آقا در مراغه اخذ پروانه و شروع عملیات عمرانی قطعه یک شامل 32واحد تجاری با زیربنای 1225 مترمربع که در حال حاضر در محل اجرای سقف می باشد. همچنین در واحد تجاری موقوفه حسینی تبریز اخذ پایان کار پروژه که شامل یک واحد تجاری می باشد، انجام شده است و  در پروژه تجاری خدماتی شاه حسین ولی تبریز نیز اسکلت و سقف های ششم و هفتم سازه‌ای و نبشی کشی و دیوارچینی کل طبقات با زیربنای 2437مترمربع اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه تجاری خدماتی مشهدلر سراب تصویب نقشه‌های اجرایی تهیه شده در نظام مهندسی با زیربنای 16 هزار مترمربع و در پروژه احداث واحدهای تجاری در موقوفه مسجد جامع سراب نیز نازک‌کاری و تکمیل واحد تجاری و اخذ انشعابات آب و گاز مساحت 100 مترمربع انجام شده است.

وی ادامه داد: در پروژه تجاری موقوفه قاضی شبستر نیز پروانه ساختمانی اخذ شده و پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد و با زیربنای 590 مترمربع اجرا شده است. همچنین پروژه تجاری-آموزشی موقوفه حاج نبی شبستر نیز با زیربنای 1600 مترمربع و با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است. 

معاون معاون عمرانی، بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در پایان در خصوص پروژه‌های مطالعه شده در حال اخذ مجوز نیز گفت: مجموعه فرهنگی مذهبی فخرالذاکرین مقبره حمّال تبریز، مجتمع تجاری خدماتی موقوفه خیابانی تبریز، مجتمع تجاری خدماتی وقوفه مهرآباد بناب، مجتمع مسکونی بهشت در موقوفه حاج ارفع الملک جلیلی تبریز، مجتمع سرای سالمندان و نگهداری کودکان بی‌سرپرست در موقوفه عمو زین الدین تبریز، مرکز خشکبار مراغه در موقوفه فخر العلما، مجتمع تجاری – خدماتی - ورزشی موقوفه میرزا غفار مراغه، مجتمع پرواربندی دام سبک با ظرفیت 600 راس در سال در موقوفه خدیجه خانم تبریز و در نهایت باغ میوه موقوفه حسین خان خامنه در زمینی به مساحت 52 هزار مترمربع از جمله پروژه های مطالعه شده در حال اخذ مجوز هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha