• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072317769
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران:

شبکه پستی با حذف واسطه‌ها موجب رونق کسب و کارهای کوچک می‌شود

شبکه پستی با حذف واسطه‌ها موجب رونق کسب و کارهای کوچک می‌شود

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران گفت: برای ارائه امکانات به کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی و دسترسی آنها به کل بازارهای کشور، سرویس شتابدهی پست را تعریف کردیم و همان گونه که به یک غول تجارت الکترونیک همانند دیجی کالا سرویس ارائه می دهد، به این کسب و کارها و مشاغل کوچک خانگی نیز ارائه خدمات می کند.

محمدرضا قادری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه-۲۳ مهر ماه) در جلسه معرفی ظرفیت ها و زیرساخت های پست استان اصفهان  و شرکت ملی پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک، با بیان اینکه پست یکی از قدیمی ترین شرکت های رسمی ایران است و مردم از خدمات آن بهره می برند، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته شرکت های پست در تمام دنیا و شرکت ملی پست ایران تغییرات عمده داشته اند و بحث نامه و ارسال مرسولات تمام خدمات پست نیست و به لحاظ حجمی و ریالی کمتر ۵۰ درصد خدمات پست در این حوزه است و بیش از ۵۰ درصد خدمات این شرکت مربوط به کسب و کارها و بیزینس های مختلف است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی به دلیل بهره گیری از امکانات پست و تجارت الکترونیک واسطه ها را حذف کرده اند و شبکه پستی کشور با حذف این واسطه ها و دلالان مرسولات را به دست صاحبان خود می رساند.

به گزارش ایسنا، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از کسب و کارها وارد دنیای اقتصاد دیجیتال شده اند، گفت: شرکت پست برای ارائه خدمات در این حوزه نیازمند برخی تغییر و تحولات بود که باید خدمات خود را مبتنی بر نیازمندهای دنیای فناوری اطلاعات بازتعریف می کرد که خوشبختانه این کار را از دو سال پیش آغاز کرده و تا حدودی هم موفق بوده است.

وی گفت: بخش مهمی از این کار به اصلاح فرهنگ های داخلی، ظرفیت پست و ارتقا خدمات پستی و بخشی به خدمات مشتریان برمی گردد که در این طرح تحول، سرویس شتابدهی پست را برای کسب و کارهای نو راه اندازی کردیم.

به گفته قادری، هر کسب و کار که با یک ایده تازه توسط یک تیم جدید و کوچک راه اندازی می شود، طبیعتا دامنه بزرگ و گردش مالی بالایی ندارند، همچنین ممکن است این کسب و کار یک تیم فناورانه مربوط به بانوان باشد.

وی افزود: برای ارائه امکانات به کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی و دسترسی آنها به کل بازارهای کشور، سرویس شتابدهی پست را تعریف کردیم و همان گونه که به یک غول تجارت الکترونیک همانند دیجی کالا سرویس ارائه می دهد، به این کسب و کارها و مشاغل کوچک خانگی نیز ارائه خدمات می کند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه کشورهای پیشرو از طریق شرکت های پست محرومیت زدایی می کنند، اظهار کرد: شرکت های پست در این کشورها امکان جابجایی محصولات و خدمات را از یک شهر دور افتاده به کل جمعیت و کشورهای دنیا فراهم می کنند و همچنین بسیاری از کشورها از این مسیر به توسعه اقتصادی رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پست می تواند این خدمت و امکانات خود را در اختیار کسب و کارهای بانوان قرار دهد، گفت: سرویس شتابدهی شرکت پست به جای ارتباط مستقیم از کسب و کارهای خانگی و نوپا، این کار را از طریق واسطه ها و شتابدهنده ها همچون پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و ... آغاز می کند و با شناسایی آنها و ایجاد تعامل به دنبال ارائه خدمات و سرویس به آنهاست تا بتوانند محصولات خود را به سراسر کشور ارسال کنند.

قادری با اشاره به اینکه در حال حاضر با بیش از ۶۰ مجموعه در این خصوص قرارداد بسته شده و در استان اصفهان نیز همین اتفاق رخ داده است، ادامه داد: اکنون در فاز تعامل با این مجموعه ها هستیم، البته با توجه به اینکه بسیاری از استارتاپ ها در مناطق دوردست و روستاها هستند در طرح شتابدهی، دفاتر ITC  به عنوان نقش کمک دهنده و واسطه گری فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این کار در گام نخست باید تعامل شرکت پست با متولیان جامعه هدف صورت گیرد و بعد از شناسایی بازار در گام دوم، در گام سوم سرویس شتابدهی به آنها معرفی شود، ادامه داد: در گام بعدی این کسب و کارها و مشاغل خانگی نیازمند آموزش هستند که در نهایت در قالب این طرح، انعقاد قرارداد انجام می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: پست، شرکتی توانمندساز است و با خدمات خود کمک موجب رونق بسیاری از کسب و کارهای خانگی و کوچک مردم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha