• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99072317150
  • خبرنگار : 50051

دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس پارک علم و فناوری استان

دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس پارک علم و فناوری استان

ایسنا/گلستان رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: پارک علم و فناوری استان گلستان قطعاً از طرح‌های پژوهشی که منجر به درآمد، تولید و اشتغال شود، حمایت می‌کند.

مهدی غفاری در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه سیاست در پارک علم و فناوری، موازی کاری نیست، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در پارک علم و فناوری وجود دارد و نگاه ما تجاری‌سازی و ورود به بازار است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی اقدامات ارزنده‌ و مهمی در سطح کشور انجام داده و شاهد اقدامات خوبی از این نهاد هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد: به‌زودی بازدیدی از مجموعه جهاد دانشگاهی گلستان خواهیم داشت تا با ظرفیت‌های این مجموعه خصوصاً در زمینه گیاهان دارویی آشنا شویم و مطابق با این ظرفیت‌ها، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین یکدیگر منعقد کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در دیدار گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و پژوهشگاه رویان و ابن‌سینا و پژوهشکده گیاهان دارویی، تنها بخشی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی هستند.

سیدعزیز موسوی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان گلستان در حوزه پژوهشی در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی، اسانس و عصاره و نیز دام سبک و سنگین فعالیت‌ دارد. دهکده گیاهان دارویی مستقر در شهرستان گالیکش به‌عنوان مرکز تولید و عرضه نهاده‌های گیاهان دارویی و نیز مرکز تحقیقاتی - ترویجی این حوزه ازجمله زیرساخت‌های بسیار خوبی بوده که در این سال‌ها صورت گرفته که نقطه عطف توسعه و ترویج کشت و مصرف گیاهان دارویی در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که اجرای آن به جهاد دانشگاهی گلستان واگذار شده، ۲۳۰۰ شغل پایدار در استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha