• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99072014723
  • منبع : دفتر امور زنان

الزام توجه به نقش زنان در برنامه ریزی‌های اقتصاد مقاومتی

الزام توجه به نقش زنان در برنامه ریزی‌های اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بند هشت این سیاست‌ها به اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی اشاره شده است و نظر به اینکه زنان به عنوان محور اصلی خانواده تعیین کننده نوع و شیوه مصرف در خانواده شناخته شده‌اند، الزام است در برنامه ریزی‌های خرد و کلان اصلاح الگوی مصرف نقش اساسی آنان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، زهرا جواهریان با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری به بررسی تطبیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با برنامه‌های توسعه مشارکت زنان پرداخته است، اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری با وجود ارتباط تمامی بندها با حوزه زنان در مرحله اول تمرکز بیشتری در خصوص بندهای یک و هشت سیاست‌های فوق داشته است که بند یک این سیاست‌ها در خصوص توسعه کارآفرینی و مشارکت تمامی اقشار جامعه در فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه خانواده در جامعه به عنوان اولین و مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم گردد، اظهار کرد: زنان شالوده اصلی خانواده را تشکیل می دهند. تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که بسترساز اقتصادی است که در برابر تهدیدها و ترفندهای دشمن مقاوم است و کمتر آسیب می بیند و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و در وضعیت تهدید رشد می کند، مستلزم تبیین ارکانی است که زنان و خانواده نقش بسزایی در آنها ایفا می کنند.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: در این ارتباط زنان برخوردار از نقش های مضاعفی هستند و شبکه ایفای نقش آنها نسبت به مردان، هم گسترده تر و هم ظریف تر و حیاتی تر است.

وی گفت: زنان هم نقش های محولی را در قالب استحکام بنیان و کیان خانواده ایفا می کنند و هم نقش های اکتسابی را در قالب حضور در عرصه های مختلف جامعه ایفا می کنند. زنان به عنوان عامل پرورش و رشد نیروی کار، در جریان بهره وری و تولید ناخالص ملی سهم دارند، که با سرمایه گذاری در اطلاعات، دانش ها، نگرش ها و مهارت هایشان این ارزش افزوده خواهد شد؛ بنابراین تلاش حاکمان و نظارت و توجه ملی به این امر بازخورد مستقیم درپیشرفت کشور را به همراه دارد. زنان در این مسیر از دو جهت می توانند نقش آفرینی کنند اول آنکه خودتولیدکننده و مصرف کننده دقیق و متعهدی باشد و همچنین فرزندان و در حقیقت نیروی انسانی متعهد ودلسوز برای کشورو اعتلای ایران اسلامی تربیت کنند که بتوانند در تحقق مؤلفه های اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.

به گفته‌ جواهریان، توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در همه زمینه ها از جمله در فرآیند تصمیم گیری ومدیریت جامعه یکی از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار است. اقدام در جهت تواناسازی اقتصادی زنان مستلزم دسترسی آنها به منابع، کنترل روش های منابع اقتصادی، درآمدها، موقعیت ها و مزایای مبتنی برپایه های درازمدت و مداوم است.

بنا بر گزارش دفتر معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری، جواهریان معتقد است که، زنان با داشتن فکری خلاق و برخوردار از مهارت های بالا، به عنوان رکن اساسی خانواده و عامل اصلی تربیت فرزندان نقش بسیار مهمی در چرخه ی اقتصاد خانواده دارند و در جامعه وجود و حضور آنها در تمامی دستاوردهای پیشرفته امروزی نباید نادیده گرفته شود، همچنین زنان در ایجاد و توسعه کارآفرینی، می توانند نقش حیاتی ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha