محمدمهدی خداپرست در گفتوگو با ایسنا با اشاره به ارائه سرویس صندوقهای شخصی در استان، اظهار کرد: در شبکه پستی کشور دو نقطه توزیع مرسوله داریم که یکی درب منازل توسط نامهرسان انجام میگیرد و دیگری به صورت نگهداری در صندوقهای پستی اشخاص یا سازمانهاست که نیاز به اطلاع رسانی به مشتری دارد.
وی افزود: با مکانیزه شدن سرویس صندوقهای شخصی، این امکان برای مشتری فراهم شده تا به محض رسیدن مرسولات به صندوق، از طریق ارسال ایمیل و پیامک از تعداد و نوع مرسولات موجود در صندوق مطلع شده و جهت دریافت به واحد پستی که صندوق در آن محل استقرار دارد، مراجعه کند.
خداپرست، صندوقهای شخصی هوشمند را گامی موثر در جهت کاهش مراجعات حضوری مردم به مراکز پستی دانست و گفت: درحال حاضر در استان گیلان ۳۲۰ صندوق شخصی حقیقی و حقوقی داریم که از این تعداد ۳۰۰ صندوق هوشمند شخصی در شهر رشت قرار دارد.
مسئول صندوقهای شخصی ادارهکل پست استان گیلان تصریح کرد: یکی از مزیتهای صندوقهای هوشمند این است که حتی زمانی که شخصی در سفر است و امکان دسترسی فیزیکی به صندوقش را ندارد میتواند با استفاده از ایمیل یا پیامک از وجود مرسولات خود مطلع شود.
وی ادامه داد: هر فردی میتواند با مراجعه به سامانه personalbox.post.ir، تقاضای اجاره صندوق شخصی کند؛ پس از ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، کاربر ارشد سامانه در نقطه پستی مربوطه اقدام به تحویل مستندات به منظور احراز مکان و هویت اشخاص(حقیقی و حقوقی) کرده و سیر مراحل ثبتنام تکمیل میشود، هزینه اجاره صندوق شخصی در سال حدود ۶۴ هزار تومان است.
خداپرست با بیان اینکه صندوقهای شخصی، کلید و شماره خاصی دارند و زمان رسیدن مرسوله به وسیله پیام کوتاه به گیرنده مرسوله اطلاع داده میشود، خاطرنشان کرد: با استفاده از صندوق شخصی مرسولات به صورت مستقیم به شخص تحویل داده میشود.
انتهای پیام
نظرات