• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99071914006
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

هدف پلیس، امنیت آفرینی در جامعه است

هدف پلیس، امنیت آفرینی در جامعه است

رئیس پلیس امنیت عمومی گفت: امروز هدف اصلی و مهم پلیس امنیت آفرینی در جامعه و ایجاد رضایت عمومی در شهروندان است.

به گزارش ایسنا سردار علی ذوالقدری با اشاره به نقش حساس پلیس امنیت عمومی در برقراری و ثبات نظم و امنیت در جامعه اظهارکرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم از پلیس برقراری نظم و امنیت و مقابله قاطعانه با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است. در همین رابطه همکاران ما نهایت توان و تلاش خود را برای تحقق مطالبات و خواسته های مردم به کار گرفته اند و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی ادامه داد: امروز به جرات می توان ادعا کرد که مجرمان و افراد خلافکار از کوچکترین امنیتی برخوردار نیستند و خود آنان نیز به این یقین رسیده اند که دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار می شوند.

ذوالقدری با بیان اینکه پلیس به عنوان نهاد حافظ امنیت، مهمترین وظیفه‌اش ساماندهی امور انتظامی جامعه به منظور برقراری نظم و امنیت است، گفت: بخش عمده‌ای از جلوه و نمود عملکرد پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایگاه ها و چند معاونت تخصصی این پلیس همانند پلیس امنیت اخلاقی، پلیس مهاجرت و گذرنامه، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مرکز عملیات تبلور می ‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته و پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور هر کدام از این رده ها علاوه بر انجام مأموریت های ذاتی خود، اقدامات مثمر ثمری را از اجرای طرح های کنترلی مقابله با اراذل و اوباش گرفته تا فاصله گذاری اجتماعی و برخورد با صنوف متخلف و کشف لوازم و تجهیزات بهداشتی احتکار شده مورد نیاز شهروندان و چندین طرح و اقدام دیگر در دستور کار قرار دادند تا در خط مقدم و پیشانی نیروی انتظامی در تماس با جامعه باشند.

ذوالقدری تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت به مردم را از ویژگی‌ های پلیس امنیت عمومی به عنوان نمونه کوچکی از پلیس اسلامی دانست و اظهارکرد: باید به حقوق اشخاص در هر حال احترام بگذاریم و قانون ملاک رفتار و اعمال باشد. بهترین عمل صالح خدمت به مردم است و رضایت خداوند در رضایت مردم، پس تا می توانیم به مردم کشور عزیزمان خدمت و نیت خود را در انجام همه امور الهی کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در ادامه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مجموعه ناجا نیز اشاره و تصریح کرد: ایشان از کارکنان پلیس به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کرده اند بنابراین تک تک ما در این مجموعه باید به ابعاد و مفهوم جمله رهبری توجه داشته باشیم و مجاهدانه برای حفظ انقلاب و آرامش مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب از پلیس برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی گفت: سرلوحه قرار دادن منویات رهبری، تلاش برای امید دادن به مردم، انجام درست وظایف، تسلیم نشدن در برابر دشمن و دلسرد نشدن از خدمت به اقشار مختلف جامعه، از جمله مواردی است که می تواند ناجا را به این تراز برساند که خوشبختانه اقدامات لازم نیز در این خصوص انجام شده و یا در حال انجام است.

ذوالقدری افزود: تمام ماموریت های ناجا و نحوه اجرای آن منطبق بر اصول و مبانی دین مقدس اسلام است. پلیس همواره در کنار مردم بوده است و تمام سعی و تلاش خود را در جهت حفظ حقوق آنان بکار خواهد بست تا مامنی مطمئن و اثرگذار برای مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران در پایان بر جدیت و قاطعیت پلیس در برخورد با اراذل و اوباش و عاملان ناامنی خبر داد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، از طریق تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha