• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99070603856
  • خبرنگار : 50295

بهره‌مندی ۱۸ روستایی خدابنده از نعمت گاز تا پایان امسال

بهره‌مندی ۱۸ روستایی خدابنده از نعمت گاز تا پایان امسال

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: عملیات گازرسانی به ۱۸ روستای خدابنده تا پایان امسال با اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مساحت شهرستان خدابنده ۵۱۵۱ کیلومترمربع معادل ۲۳.۲ درصد از مساحت کل استان است که جمعیت ۱۶۴ هزار و ۴۵۰ نفری آن معادل ۱۵.۶ درصد از جمعیت کل استان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این شهرستان دارای هفت شهر است که بهره‌مند از گاز هستند. یعنی با گازرسانی به شهرهای قیدار، سجاس، گرماب، سهرورد، کرسف، زرین‌رود و نوربهار صد درصد خانوار شهری این شهرستان به شبکه گاز کشور متصل‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای دارای سکنه در این شهرستان ۲۲۶ روستا است که ۱۵۹ روستا بهره‌مند از گاز بوده و عملیات گازرسانی در ۱۸ روستا نیز تداوم دارد، تصریح کرد: روستاهای بهره‌مند از گاز در این شهرستان ۹۰.۶ درصد و  کل خانوارهای شهری و روستایی بهره‌مند از گاز نیز ۹۴.۳ درصد از جمعیت است.

این مسئول یادآور شد: شرکت گاز استان زنجان با اجرای ۶۴ کیلومتر خطوط انتقال گاز، ۱۵۴۱ کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز و نصب ۳۴ هزار و ۸۲۳ علمک در شهرستان خدابنده به ۲۱ هزار و ۵۰۱ مصرف‌کننده خانگی شهری، ۲۴ هزار و ۵۰۴ مصرف‌کننده روستایی، ۲۳۵۳ مشترک تجاری و ۴۱ مصرف‌کننده صنعتی در این شهرستان خدمات ارائه می‌کند.

احمدلو با بیان اینکه شهرک صنعتی خدابنده و صنایع عمده گازدار این شهرستان از جمله کارخانه سیمان سجاس، بهره‌مند از خدمات شرکت گاز است، افزود: شرکت گاز زنجان نیز وظیفه تامین گاز چهار جایگاه CNG  فعال در شهرستان خدابنده را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه اولویت برای گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یا ۱۰۰ نفر جمعیت است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات گازرسانی به ۱۸ روستای خدابنده تا پایان امسال با اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است و با اتمام پروژه‌ها ۱۷۹۴ خانوار روستای خدابنده به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبارات لازم برای ۱۸ روستای در دست اقدام و رفع معارضان تا پایان امسال؛ درصد بهره‌مندی خانوار روستایی خدابنده به ۹۷ درصد برسد، تصریح کرد: موانع موجود در اجرای سریع‌تر گازرسانی مشکل معارضان اراضی است که امیدواریم با همکاری اهالی منطقه، این مشکلات نیز مرتفع و گازرسانی به مناطق بی‌بهره از این نعمت خدادادی با شتاب بیشتری اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha