به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، در این نشست، موضوعاتی همچون مباحث مالی پروژه و فعالسازی مابقی LC مورد بحث قرار گرفت. در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعالسازی مابقی LC نیز انجام شود. سرمایهگذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت میدهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بر تکمیل هرچه سریعتر قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان تأکید کرد و اقدامات مناسبی را در این خصوص اعلام کرد.
به گفته علیرضا صلواتی، مجری قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، این پروژه به طول ۴۰۹ کیلومتر آغاز به فعالیت کرده که قرار است فاصله زمانی تهران- اصفهان را کاهش دهد.
اهمیت این موضوع به آن دلیل است که با انجام این روند، ایران وارد تکنولوژی قطار سریعالسیر میشود و روند بهرهبرداری و خدمترسانی به مردم متفاوت میشود.
مقرر شده است تا بعد از تکمیل این پروژه، مسیرهای دیگر از جمله تهران- مشهد و تهران- تبریز انجام شود که شاهد تحولی در سیستم بهرهبرداری راهآهن در کشور باشیم. در کنار آن ارتباط مرکز کشور به پایتخت تسهیل میشود. بدین ترتیب که با وجود راهآهنی که از مسیر اهواز- شیراز و یزد به اصفهان منتهی میشود دسترسی جنوب کشور به پایتخت، تسهیل شده و موجب ایجاد پروسه متوازن در جنوب کشور و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف کشور خواهد شد.
مقرر است تا ۳ سال آینده این مسیر با حمایت و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تکمیل شود.
تیر ماه امسال محمد باقر نوبخت- معاون رئیس جمهور در جریان سفر به اصفهان دربارۀ قطار سریعالسیر تهران، قم، اصفهان، گفت: یکی از مباحث زیرساختی دیگر که در دولت کنونی پیگیری میشود اما در این دولت به پایان نمیرسد قطار سریعالسیر تهران، قم، اصفهان است. این پروژه بزرگ از مسیر فاینانس انجام میشود و با چینیها درباره آن وارد گفتگو شدیم. بااینکه تحریمها بر این پروژه اثر گذاشته پیگیر انجام آن هستیم اما تأکید میکنم که نمیتوانیم تعهد کنیم در این دولت شاهد بهرهبرداری از آن باشیم.
همچنین علیرضا صلواتی مجری مجری قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، چندی پیش در این خصوص به ایسنا اعلام کرد: با وجودی که این پروژه در دولت دوازدهم به اتمام نمیرسد، اما در نظر داریم تا پایان این دولت عملیات ریل گذاری پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را به اتمام برسانیم و پیش بینی میشود در صورت نبود هرگونه مشکل این پروژه تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.
انتهای پیام
نظرات