• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99063123801
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان:

۱۸ مدرسه اردستان به دلیل ضعف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اخطار گرفتند

۱۸ مدرسه اردستان به دلیل ضعف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اخطار گرفتند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان گفت: بررسی اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا نشان می‌دهد که میانگین سنی مبتلایان به کرونا در اردستان ۵۰ سال است.

رضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اردستان با جمعیت حدود ۴۳ هزار نفر از ابتدای شیوع بیماری کرونا در حدود ۱۶۵۰ مورد نمونه‌گیری از موارد مشکوک به بیماری کووید۱۹ انجام شده که از این  تعداد ۳۷۴ مورد مبتلای قطعی شناسایی شده شامل ۱۷۴ مرد و ۲۰۰ نفر زن شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان تاکنون ۹ خانم باردار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: بررسی اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا نشان می‌دهد که میانگین سنی مبتلایان به کرونا در اردستان ۵۰ سال است. موضوعی که توجه بیشتر مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را می‌طلبد. همچنین حدود ۴۷ درصد از مبتلایان دارای بیماری زمینه‌ ای بودند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر مرحله چهارم غربالگری شروع شده است، گفت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان اردستان غربالگری و از نظر ویروس کرونا بررسی شده‌اند. موضوع افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل نبود فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن دستورالعمل‌ های بهداشتی است.

اشرفی با اشاره به اجرای طرح ضربت بهداشت محیط در مدارس شهرستان اردستان، گفت: از ۱۲۴ مدرسه شهرستان اردستان تعداد ۱۸ مدرسه اخطار گرفتند که به آموزش و پرورش اعلام شده و در صورت ادامه ضعف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: پر نکردن فرم خود اظهاری، نبود فاصله‌گذاری و گندزدایی نکردن از سرویس‌های بهداشتی بیشترین موضوعاتی است که مدارس در آن ضعف دارند. همچنین وجود مایع دستشویی، وجود تهویه طبیعی، استفاده دانش آموزان و معلمان از ماسک بیشترین مواردی است که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد رعایت شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان تأکید کرد: مدیران مدارس باید فرم خود اظهاری از وضعیت جسمی دانش آموزان و معلمان را هفتگی تکمیل کنند تا در صورت داشتن بیماری یا سایر مشکلات جسمی از وضعیت آن‌ها آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha