• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99062720727
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان پیشنهاد داد

ارایه طرحی برای تطبیق دروس دانشگاهی با بخش صنعت و تولید

ارایه طرحی برای تطبیق دروس دانشگاهی با بخش صنعت و تولید

ایسنا/کرمان استاندار کرمان در صحبت‌های مطرح شده در این جلسه مبنی بر اینکه ۸۰ درصد دروس آموزشی در راستای اشتغال نیست، اظهار کرد: الگویی از دانشگاه‌های دنیا بگیریم، دو ترم درس و یک ترم کار و این الگو در برخی از رشته‌های عملی به‌صورت آزمایشی اجرا کنید لذا برای مجلس شورای اسلامی پیشنویس طرح و یا آیین نامه قانونی آن تدوین کنید تا این طرح به‌عنوان آزمایشی و پایلوت در چند رشته دانشگاهی در استان کرمان اجرا کنیم.

"محمدجواد فدایی" پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی گفت: طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار از سال‌ها قبل در استان کرمان شروع شده اما عملا از این امکان نتوانستیم استفاده کنیم و باید دلایل عدم موفقیت آن را بررسی کنیم.

وی با بیان این مطلب که در هر دو طرح سهیمه‌هایی داشتیم، اما انتظار ما از آنها محقق نشد، افزود: عدم انگیزه‌های لازم برای کارفرمایان و مشکلات مالی از دلایل عدم موفقیت طرح کارورزی و مهارت‌آموزی بود.  

استاندار کرمان در صحبت‌های مطرح شده در این جلسه مبنی بر اینکه ۸۰ درصد دروس آموزشی در راستای اشتغال نیست، اظهار کرد: الگویی از دانشگاه‌های دنیا بگیریم، دو ترم درس و یک ترم کار و این الگو در برخی از رشته‌های عملی به‌صورت آزمایشی اجرا کنید لذا برای مجلس شورای اسلامی پیشنویس طرح و یا آیین نامه قانونی آن تدوین کنید تا این طرح به‌عنوان آزمایشی و پایلوت در چند رشته دانشگاهی در استان کرمان اجرا کنیم.

آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای با حضور وزیر کار

به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی را با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی در استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح توسعه لاستیک بارز، مس شهید باهنر و معادن ذغالسنگ با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha