• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99062620064
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برای اولین بار در سطح بنادر کشور صورت گرفت؛

گشایش دفتر گواهی از مبدا در بندر شهید باهنر

گشایش دفتر گواهی از مبدا در بندر شهید باهنر

ایسنا/هرمزگان برای اولین بار در سطح بنادر کشور و به منظور ارانه خدمات موثر و منظم به صادر گنندگان و فعالان اقتصادی دفتر گواهی از مبدا در سالن خدمات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گشایش یافت.

نخستین دفتر گواهی مبدا کشور امروز در گمرک شهید باهنر با حضور ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس، دکتر رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی،  حسینی مدیر اداره بندر شهید باهنر و سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان، عباس معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت صنعت و معدن استان و تنی چند از فعالان اقتصادی افتتاح و به بهره برداری رسید.

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس صبح امروز(۲۶ شهریورماه)  در حاشیه آیین افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر با بیان اینکه تحقق این مهم با پیگیری های مکرر اتاق بازرگانی بندرعباس صورت گرفته است، اظهار کرد: با افتتاح این دفتر، علاوه بر تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی های مبدا صادره برای تمامی مخاطبان از اتلاف وقت، از توقف محموله های صادراتی در گمرکات مقصد و در نتیجه بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان جلوگیری می شود.

وی در ادامه به دیگر مزایای افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ، به منظور یکپارچه سازی با اتاق های بین المللی، به خط مشی های بین المللی در زمینه صدور گواهی مبدا دست خواهد یافت.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی بندرعباس نیز در این مراسم با اشاره به رضایت مندی و اقبال صادر گنندگان و فعالان اقتصادی از گشایش دفتر گواهی از مبدا در بندر شهید باهنر اظهار داشت: بنا داریم تا پایان سال این اقدام را به دیگر بنادر شرق تعمیم داده تا صادر کنندگان شرق استان نیز از ارائه خدمات در منطقه خود بهره مند شوند.

وی افزود: بعد مسافت از محل صدور گواهی مبدا واقع در اتاق بازرگانی بندرعباس تا محل بندر هموار مورد گلایه صادرگنندگان بود که امروز با مساعدت سازمان صمت استان و اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین اداره کل گمرک بندر شهید  باهنر این مطالبه و خواست  بحق تجار محقق شد

همچنین حمید رضا محمد حسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در جریان آیین  افتتاح دفتر گواهی از مبدا، اظهار کرد: ضرورت تسهیل در امر ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادی در قدیمی ترین بندر صادراتی استان همواره مورد توجه  سازمانهای خدمات رسان من جمله سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی افزود: بعد مسافت از محل صدور گواهی مبدا واقع در اتاق بازرگانی بندرعباس تا محل بندر هموار مورد گلایه صادرگنندگان بود که امروز با مساعدت سازمان صمت استان و اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین اداره کل گمرک بندر شهید  باهنر این مطالبه و خواست  بحق تجار محقق شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به صدور میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گواهی مبدا اظهار امیدواری کرد: در دو ماه آینده با الکترونیکی شدن سامانه استعلام، فقط با داشتن کد رهگیری گواهی از مبدا صادر و نیاز به ثبت کاغذی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در آیین گشایش دفتر گواهی از مبدا در بندر شهید باهنر "سعیدی" مدیر کل گمرک بندر شهید باهنر، "محمد رضا صفا "رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی بندرعباس و نمایندگانی از سازمان صمت حضور داشتند. گواهی مبدا سندی بین المللی است که توسط اتاق بازرگانی بین الملل تدوین و ارائه شده و بر کشور محل تولید یا ساخت کالا دلالت می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha