• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062418501
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مطرح کرد

توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی مرتعی مستعد سمنان

توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی مرتعی مستعد سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد و با اشاره به اهمیت کشت این گیاهان دارویی از کشت گیاهان دارویی به مثابه تیری و دو نشان نام برد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی هم به تقویت پوشش گیاهی و رویارویی با بیابان‌زایی و هم به افزایش درآمد و بهبود اقتصاد خانوارها و بهره‌برداران روستایی کمک می‌کند.

معصومه منظمی روز  24شهریورماه از برنامه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان به منظور تقویت پوشش گیاهی و کمک به معیشت خانوارها خبر داد و اظهار کرد : در همین راستا امسال تفاهمنامه‌ای با هدف ایجاد درآمد برای بهره‌برداران بین منابع طبیعی شهرستان و شرکت تعاونی‌ فراگیر کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت تعاونی شترداران سمنان به امضا رسیده است.

این مدیر با اشاره به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه گیاهان دارویی بیان کرد: بیش از ۲هزار  و ۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری و صنعتی هستند که استان سمنان واجد ۱۳۰ گونه از آن است.

وی با اشاره به نقش تقویت پوشش گیاهی در بیابانزدایی گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در ۳۷۵ هکتار از مراتع این شهرستان دنبال می‌شود.

منظمی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  مکان یابی شد.

وی با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قراردادها و تامین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی سمنان انجام شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغار می‌شود.

وی ادامه داد: باریجه، بادام کوهی، وشق و زیره کوهی از جمله گونه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان سمنان است.

منظمی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی هر منطقه علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و افزایش درآمد بهره برداران است.

منظمی خاطرنشان کرد: سال گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سمنان انجام شد.

رئیس منابع طبیعی سمنان بیان کرد: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha