• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99062418050
  • خبرنگار : 50024

پرونده مرکز دفن زباله حلقه دره در مراجع قضایی باز است

پرونده مرکز دفن زباله حلقه دره در مراجع قضایی باز است

ایسنا/البرز معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز گفت: بنا بود امسال تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به روزرسانی شود ولی به دلیل اعمال تحریم و گران شدن تجهیزات معلوم نیست این به روزرسانی چه زمانی به پایان برسد

حمیدرضا لشکری روز دوشنبه ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بوی نامطبوعی که در قزلحصار و کمالشهر باعث گلایه شهروندان شده یک منشأ ندارد و در کنار فعالیت مرکز دفن زباله حلقه دره نباید نقش فعالیت کشتارگاه‌ها، واحدهای دامداری، آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب و فعالیت کارگاه تولید خوراک ماهی را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه مرکز دفن زباله کرج یک کارخانه نیست که در صورت تکرار تخلف پلمب شود، ادامه داد: این مرکز تنها مرکز دفن زباله استان است که روزانه حدود ۱۵۰۰ تن ورودی پسماند دارد به همین دلیل تعطیلی آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با تذکرانی که به سازمان پسماند داده شده تغییراتی در ساختار این مرکز به وجود آمده که نتیجه اش کاهش بوی نامطبوع این مرکز بوده است.

وی تاکید کرد: پرونده مرکز دفن زباله حلقه دره از سه سال پیش تا کنون در مراجع قضایی در حال بررسی و مختومه نشده است.

لشکری با اشاره به اینکه در کنار اصلاح ساختار مرکز دفن زباله حلقه دره باید به فکر تغییر وضعیت سایر منشأهای بو هم باشیم گفت: به عنوان مثال سیستم  تصفیه خانه فاضلاب کرج که در این محدوده واقع شده سیستمی قدیمی دارد و بر پایه روش برکه تثبیت بنا شده که باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: بنا بود امسال این تصفیه خانه به روزرسانی شود ولی به دلیل اعمال تحریم و گران شدن تجهیزات معلوم نیست این به روزرسانی چه زمانی به پایان برسد.

لشکری افزود: باید به حال واحدهای کشتارگاهی، دامداری و تولید غذای ماهی هم فکری شود چون این واحدها هم نقش به سزایی در انتشار بوی نامطبوع و ایجاد مزاحمت برای مردم دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha