• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062317535
  • خبرنگار : 71588

پیش‌بینی نتانیاهو درباره پروازهایی مستقیم به بحرین بعد از امضای توافق

پیش‌بینی نتانیاهو درباره پروازهایی مستقیم به بحرین بعد از امضای توافق

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توافق عادی‌سازی روابط با بحرین منجر به آغاز پروازهای هوایی مستقیم بین منامه و تل‌آویو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، پیش‌بینی می‌شود پس از توافق عادی‌سازی روابط پروازهای هوایی به صورت مستقیم به بحرین انجام شود.

از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت دو توافق صلح امضا شده بین دولت اسرائیل با بحرین و امارات تاکید و آن دو توافق را «تغییر تاریخی بزرگی» توصیف کرد.

نتانیاهو امروز (یکشنبه) در آغاز نشست دولتی هفتگی، تماس تلفنی وی با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در روز جمعه با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را «بسیار گرم و صمیمی» توصیف کرد و گفت: توافق در این تماس تلفنی منجر به برقراری صلح رسمی و روابط دیپلماتیک کامل میان بحرین و دولت اسرائیل شد.

وی همچنین تصریح کرد: ما در برهه جدیدی به سر می‌بریم. من می‌خواهم به شما قول بدهم که هر یک از شما از طریق وزارتخانه‌های خود، بخشی از آن خواهید شد چرا که این صلح متفاوت خواهد شد، صلحی گرم و صمیمی و صلحی اقتصادی و سیاسی خواهد شد و میان ملت‌ها نیز صلح وجود خواهد داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، پروازهای هوایی فعالی وجود خواهد داشت و شور و شوق زیادی که در اراضی اشغالی حاکم است با شور و هیجان بزرگی در میان شهروندان بحرین و امارات رو به رو خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه روز جمعه (یازدهم سپتامبر) در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: پس از امارات، بحرین نیز برای عادی سازی روابط با اسرائیل به توافق رسید.

بحرین، چهارمین کشور عربی پس از مصر، اردن و امارات است که برای عادی‌سازی روابط با دولت اسرائیل توافق کرده است.

این توافق پس از گذشت کمتر از یک ماه از توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا حاصل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha