به گزارش ایسنا، با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سال ۱۳۹۴، تماس با کدهای سهرقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماسگیرنده خواهد بود که این هزینه معادل تماس درونشهری درصورت استفاده از تلفن ثابت و معادل هزینه تماس همراه با ثابت در صورت استفاده از تلفن همراه است. سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کدهای سهرقمی غیراضطراری میشود.
همچنین ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، فقط با مدارک و مستندات قانونی قابل انجام است، به این معنی که تمامی مشاغل که در ۱۱۸ ثبت شدند، دارای مجوز هستند زیرا برای ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، تمام مدارک لازم بسته به نوع کسبوکار مانند پروانه فعالیت، جواز کسب با ذکر نام و دارای اعتبار اتحادیه دریافت میشود.
در این راستا محمدرضا بیدخام -مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران- در گفتوگو با ایسنا درباره هزینه تماس با ۱۱۸ توضیح داد: این هزینه برای مشترکان معادل تماس شهری است، البته برقراری تماس با برخی از کدها مانند ۱۱۰، ۱۱۳، ۱۱۵، ۱۲۳ و ۱۲۵ رایگان است و هزینهای برای کاربران ندارد.
وی با بیان اینکه ثبت مشاغل در ۱۱۸ تعرفه خاص خود را دارد، گفت: برای ثبت شماره باید به مراکز امور مشترکان مراجعه و مدارک لازم ارائه شود تا شماره را در سامانه ثبت کنند. این هزینه بهصورت ماهانه در تهران، ۳۵۵۲ تومان، در شهرهای بزرگ ۲۱۳۶ تومان، در شهرهای متوسط ۱۴۲۱ تومان و در سایر نقاط هم ۷۱۰ تومان است. در حال حاضر نیز تعداد ثبت مشاغل در کشور در سامانههای ۱۱۸ نیز حدود هشت میلیون است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران درباره تاثیر استفاده از اینترنت بر جستوجوی شمارهها از ۱۱۸ بیان کرد: ۱۱۸ همچنان کاربرد خاص خود را دارد و مردم به عنوان یک سامانه قابل اطمینان که اطلاعات مفید و کاملی دارد، به آن مراجعه میکنند. تعداد آمار تماس ۱۱۸ در سال ۹۶، حدود ۴۵۱ میلیون تماس، در سال ۹۷، حدود ۴۷۰ میلیون تماس و در سال ۱۳۹۸، حدود ۴۵۱ میلیون تماس بوده و در این سالها با تغییر قابل توجهی مواجه نشده است.
انتهای پیام
نظرات