• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99061914203

فرماندار شیراز:

محدود کردن اختیارات شوراها نقض دموکراسی است

محدود کردن اختیارات شوراها نقض دموکراسی است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس فرماندار شیراز با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی در اختیارات شوراها، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان عموم مردم، درخواست کرد تا اهتمام جدی بر تحقق دموکراسی و تقویت اختیارات شوراها داشته باشند.

محمدرضا امیری ضمن قدردانی از خدمات شورای اسلامی استان فارس و شهر شیراز در آستانه آغاز چهارمین سال فعالیت شورای پنجم، به جایگاه شورا در نهاد قانونگذاری و اشاره و ابراز امیدواری کرد که مطالبات به حق و مغفول مانده اعضای شورای‌های شهر و استان به طور خاص پیگیری و دنبال شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، امیری با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه " نظام ما، جمهوری اسلامی است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر "، افزود: میزان رای مردم است و شوراهای اسلامی، نمونه بارز این جمهوریت هستند.

فرماندار شیراز همچنین با اشاره به دغدغه‌ جامعه ورزشی، بر ضرورت اهتمام و توجه بیش از پیش همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی به مقوله‌های اجتماعی و نرم‌افزاری تاکید و خاطرنشان کرد: امروز توجه به مسائل اجتماعی و حمایت از ورزش و جوانان در اولویت همه مباحث قرار دارد و از همه اعضای شورا انتظار می‌رود با طرح‌ها، برنامه‌ها و لوایح، دغدغه‌ها و مطالبات جامعه ورزش و جوانان را به صحن شورا و مجلس بکشانند و برای برون‌رفت از اینگونه معضلات، قانون وضع کنند.

امیری بار دیگر از حسرت مردم شیراز برای داشتن یک تیم در لیگ برتر ابراز تاسف کرد و گفت: برخی از دستگاه‌ها تمایل به تیم داری دارند و قوانین موجود سدی در مقابل آنها قرار داده است و باید برای حل این معضل و دهها مشکل مشابه قانونگذاری شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه اشاره به اینکه ما همه نماینده دولت هستیم و رئیس دولت هم با رای مردم انتخاب شده است تاکید کرد: فصل، فصل همدلی است و در سال پایانی شوراها، باید دست به دست هم داده و با ایجاد همدلی از همه نهادهای دموکراتیک و در راس آنها شوراها حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha