• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99061813979
  • خبرنگار : 71132

حسینی خبر داد

کمیسیون ویژه تولید قوانین مزاحم تولید را اصلاح می‌کند

کمیسیون ویژه تولید قوانین مزاحم تولید را اصلاح می‌کند

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ گفت که این کمیسیون مکاتباتی را با ‌بخشهای دولتی و غیردولتی انجام خواهد داد تا آنها در صورت وجود قوانین مزاحم نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل دو کمیته تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون ویژه تولید ملی گفت: مقرر شد کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ۳ بخش کار خود را دنبال کند؛ بخش اول موضوع تقنینی است. برخی اعضا معتقدند، هنوز قوانین دست و پاگیری در بحث تولید ملی وجود دارد، بنابراین مصوب شد که مکاتباتی را با بخش‌های دولتی و غیردولتی انجام دهیم تا آنها در صورت وجود قوانین مزاحم به ما اعلام کنند و ما هم بعد از بررسی‌ها در جهت اصلاح این قوانین اقدام کنیم.
وی افزود: در این راستا ما از کلیه دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد، اتاق‌ها می‌خواهیم تا در صورت وجود قوانین دست و پاگیر به ما اعلام کنند تا ما متناسب با آنها اقدامات تقنینی را در کمیسیون انجام دهیم.
حسینی ادامه داد: براساس گزارش‌ها در برخی از بخش‌ها همچنان به قوانین مرتبط مانند قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بهای کافی داده نمی‌شود.
وی اضافه کرد: ما از بُعد نظارتی هم به شرکت‌ها و کارخانجاتی که در گذشته طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شده نظارت خواهیم کرد و این بخشی از نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
رییس کمیسیون ویژه تولید ملی تصریح کرد: براساس محور دیگر تلاش داریم تا در راستای کارکرد تقنینی و نظارتی خود روی بُعد تعامل  با فعالان اقتصادی هم متمرکز شویم به این صورت که با ایجاد یک فضای مناسب، صاحبان صنایع و حِرف بتوانند موضوعات و مشکلات خود را با مجلس در میان بگذارند و در ادامه ما هم با حضور در بنگاه‌ها، صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی از نزدیک شاهد مشکلات باشیم و در صورت نیاز به حمایت و پشتیبانی به آنها کمک کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha