• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061108355
  • خبرنگار : 71145

هند: نیروهای ما بر ۴ ارتفاع راهبردی هیمالیا مستقر شدند

هند: نیروهای ما بر ۴ ارتفاع راهبردی هیمالیا مستقر شدند

یک مسؤول بلند پایه دولت هند امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور پس از خنثی کردن تحرکات مرزی چین کنترل چهار نقطه مرتفع استراتژیک در منطقه هیمالیا را در دست گرفته و در آنها مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه آر تی، این مسؤول هندی گفت، نیروهای هندی بر چهار قله کوهستانی استراتژیک بعد از این‌که دهلی نو آن را تلاشی با ماهیت نفوذ چین به مرزهای مورد مناقشه در رشته کوه‌های هیمالیا توصیف کرد، مستقر شدند.

او افزود، تحرک نیروهای هندی در واکنش به تلاش تعداد زیادی نیروهای پیاده نظام چین بود که از طریق مرزهای اصلی کوهستانی در روز شنبه قصد نفوذ داشتند.

این مقام هند گفت: نیروهای ما در چهار قله مستقر شدند و آنها را به اشغال خود درآوردند و این چهار قله در داخل خاک هند در خط مرزی واقع هستند.

این مقام تصریح کرد: سربازان چین با کمک خودروهای نظامی به خط مرزی مشترک محل استقرار نیروهای هند نزدیک شدند اما درگیری رخ نداد.

این ادعا پس از آن مطرح شد که دهلی نو روز دوشنبه اعلام کرده بود که چین برای ایجاد تغییراتی در وضعیت موجود حاکم بر نوار مرزی دو کشور دست به تحرکاتی زده است.

مناقشه دیرین مرزی میان دو کشور در ارتفاعات هیمالیا به تازگی با آنچه هند در خصوص تحرکات تازه چین ادعا کرده بار دیگر تشدید شده است.

دهلی‌نو می‌گوید چین آغازگر مناقشات تازه است، ادعایی که پکن آن را رد می‌کند. یک سخنگوی سفارت چین در دهلی‌نو با رد ادعاهای مطرح شده اعلام کرد که نیروهای هندی از مرزی که به صورت «دفاکتو» میان دو کشور تعیین شده عبور کرده و آشکارا دست به «تحریک» زده‌اند.

نیروهای هندی و سربازان ارتش چین به جهت مناقشه‌ای دیرین بر سر اختلافات مرزی در منطقه لداخ واقع در غرب هیمالیا رو در روی یکدیگر قرار گرفته و طی چند ماه گذشته بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha