• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99061006861
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

ایسنا/آذربایجان شرقی یک‌ متخصص پوست و مو گفت: کرم ضدآفتاب در تمامی فصول، حتی در روزهای ابری نیز باید مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر حمیده عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مراقبت از پوست در فصل سرما و گرما، اظهار کرد: استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب از سنین پایین که فرد با محیط اطراف در تماس است، امری ضروری برای مراقبت پوست است.

وی با اشاره به عدم تمایل افراد برای استفاده از کرم ضدآفتاب در روزهای ابری، بیان کرد: ابرها در حالت پوشش بسیار قوی، تنها می‌توانند از تماس ۸۰ درصد از نور خورشید به پوست جلوگیری کنند، در حالت‌های ضعیف نیز ۲۰ درصد نور خورشید را پوشش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید بعد از بارش برف در فصل زمستان، بسیار ضروری‌تر از فصل بهار و تابستان است.

این متخصص پوست و مو افزود: همچنین با توجه به اینکه امروزه اغلب نماهای ساختمان‌ها سکوریت است، تصور نکنیم که زیر سایه‌ی نمای ساختمان‌ها و به دور از نور خورشید راه می‌رویم و نور خورشید هیچ آسیبی به پوست ما نمی‌رساند،بلکه انعکاس نور از روی سنگ‌های ساختمان به صورت نامحسوس روی پوست تاثیر گذار است؛ برهمین اساس توصیه می‌شود افراد از استفاده‌ی مرتب کرم ضدآفتاب غافل نمانند.

وی با بیان این‌که استفاده از کرم ضدآفتاب در فضای بسته در فصل گرما نیاز است، گفت: توصیه می‌شود افراد هر سه ساعت یکبار استفاده از کرم ضدآفتاب را تکرار کرده و با ضخامت مناسبی، پوست خود را پوشش دهند.

 عظیمی با بیان این‌که کرم ضدآفتاب در دو نوع فیزیکال و کمیکال ارائه می‌شود، گفت: ضدآفتاب‌های فیزیکال دارای فلزات سنگین هستند و نور خورشید را به محیط انعکاس می‌دهند، ضدآفتاب‌های کمیکال نیز انرژی نور خورشید را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کنند و از نظر عموم پسندیده‌تر هستند البته توصیه می‌شود افراد جهت تعیین نوع کرم ضدآفتاب متناسب با پوست خود، به متخصص پوست مراجعه کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha