• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99060504703
  • خبرنگار : 50044

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به شرکت های دانش بنیان

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به شرکت های دانش بنیان

ایسنا/گیلان معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است گفت: فلسفه وجودی صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تامین مالی این شرکت‌ها است.

دکتر سیاوش ملکی فر امروز در «وبینار معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی» که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۳ درصد این شرکت های دانش بنیان، تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: چهار نوع خدمت از سوی صندوق پژوهش و فناوری ارائه می شود که تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی از خدمات صندوق پژوهش و فناوری به شرکت های دانش بنیان است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است گفت: فلسفه وجودی صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تامین مالی این شرکت‌ها است.

ملکی فر، طولانی بودن فرآیندها برای ارایه تسهیلات را از دغدغه های مهم شرکت های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان و خاطرنشان کرد: با اقدامات موثر فرآیند خدمات رسانی به شرکت ها را تسهیل کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه منابع مالی باید در زمان مقرر به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یاید، یادآور شد: طی ۲۰ ماه گذشته چهار هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات با شرکت های دانش بنیان منعقد شد که تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه این صندوق بر اساس قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد عمومی غیردولتی و تحت مستقیم ریاست جمهوری است.

ملکی فر در پایان با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در گیلان گفت: از آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در گیلان تاکنون عملکرد این صندوق در استان ۹ برابر شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha