• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99060504380
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رویش فکر و اندیشه در کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه

رویش فکر و اندیشه در کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار فعال و باانگیزه بوده و در حال رویش هستند، گفت: در دانشگاه بیرجند ۲۳ کانون فرهنگی و هنری فعال هستند.

علی زنگویی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در دانشگاه، اظهار کرد: این کانون‌ها نقش بسیار بسزایی تعمیق توسعه فرهنگ در بین دانشجویان دارند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کانون‌ها، افزود: اعتمادسازی و جلب مشارکت استادان دانشجویان و مدیران فرهنگی و حمایت از نشریات دانشگاهی، از جمله اهداف تشکیل است.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: اکنون ۷۳ نشریه در دانشگاه بیرجند فعال هستند که تعداد زیادی از آن‌ها توسط کانون‌های فرهنگی، هنری تولید و حمایت می‌شوند.

زنگویی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان، ارتقاء معلومات دانش و مهارت دانشجویان و تعمیق و توسعه اطلاعات مذهبی آن‌ها از دیگر اهداف تشکیل این کانون‌هاست.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه بیرجنددر سال گذشته مقام دوم جشنواره رویش را در بین ۱۳۷ دانشگاه شرکت کننده کشور به دست آوردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در جشنواره سیمرغ که یک جشنواره استانی است نیز کانون‌های دانشگاه توانستند رتبه‌های اول، دوم و سوم را در زمینه‌های موسیقی، تئاتر از آن خود کنند.

زنگویی اظهار کرد: در حوزه قرآنی نیز کانون قرآن پژوهی دانشگاه هرساله جزء مفقام‌های اول مسابقات قرآن و عترت دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار فعال و باانگیزه بوده و در حال رویش هستند، تصریح کرد: امور دینی و مذهبی معاونت فرهنگی، برگزاری جشن‌ها و عزاداری و پرداختن به مفاهیم قرآن را برعهده دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در این حوزه یکی از فعالیت‌ها برگزاری مسابقات قرآن و عترت است، یادآور شد: این مسابقات، هر ساله برگزار می‌شود و در سال گذشته ۲۹۳ نفر از دانشجویان در این مسابقات شرکت کردند که ۱۵ نفر در بخش‌های مختلف این مسابقات به مرحله سراسری راه پیدا کردند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha