• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99060504265
  • خبرنگار : 71469

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد؛

لیگ رشته‌های برخوردی فعلا برگزار نمی‌شود/ بررسی لیگ غیربرخوردی‌ها در صورت درخواست

لیگ رشته‌های برخوردی فعلا برگزار نمی‌شود/ بررسی لیگ غیربرخوردی‌ها در صورت درخواست

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه فعلا قرار نیست لیگ رشته های پربرخورد برگزار شود، گفت: در مورد لیگ های رشته های غیربرخوردی تاکنون به جز پنج فدراسیون، درخواستی به ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش ارجاع نشده است.

محمد اسد مسجدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت برگزاری اردوی تیم های ملی در برخی رشته های ورزشی و نیز شروع لیگ های ورزشی در فصل جدید، اظهار کرد: فدراسیون هایی که مسابقات جهانی آن ها نزدیک است یا هنوز فدراسیون های جهانی آن ها تصمیمی مبنی بر لغو مسابقات اتخاذ نکرده است و به نوعی قصد دارند در یک موعد زمانی مسابقات خود را برگزار کنند، درخواست خود را به منظور برپایی اردوهای ورزشی ارائه کردند و در این رابطه پروتکل های بهداشتی مربوط به هر رشته با توجه به نیاز فدراسیون های ورزشی تهیه شد.

وی افزود: در نهایت تاکنون تصمیم بر این شده که اردوی رشته های بوکس، کشتی، تکواندو و ووشو با حداقل نفرات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود، علاوه بر این فدراسیون جودو نیز درخواست برپایی اردو داشت که به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه شد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه هر فدراسیونی که قصد برپایی اردو دارد، می تواند درخواست خود را مطرح کند، گفت: در این زمینه بررسی لازم از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش مدنظر قرار می گیرد و در صورت موافقت، با تدوین پروتکل بهداشتی رشته مربوطه و تایید آن از سوی وزارت بهداشت، شرایط برای برگزاری اردو فراهم می شود.

مسجدی با اشاره به اینکه موافقت با آغاز برخی لیگ های ورزشی در فصل جدید، نیز، اعلام کرد: مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ والیبال، لیگ تالو و لیگ پومسه، لیگ تنیس و لیگ دوومیدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شد و باید بدانیم که لیگ های مربوطه هیچ گونه مشکلی به منظور برگزاری با رعایت پروتکل های بهداشتی تهیه شده و بدون حضور تماشاگر ندارند و در صورت درخواست سایر فدراسیون ها مبنی بر برگزاری لیگ های مربوطه بررسی لازم صورت می گیرد و اگر این مساله به تایید برسد که مخاطره ای ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران را تهدید نمی کند، با برگزاری لیگ در آن رشته ورزشی خاص موافقت خواهد شد.

وی افزود: سایر رشته های غیربرخوردی تا کنون درخواستی را به منظور برگزاری لیگ های خود ارائه نکرده اند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد برگزاری لیگ رشته های برخوردی نیز، تصریح کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور هدایت‌گر ماست اما برگزاری لیگ در رشته های برخوردی نیازمند فعالیت و تامل بیشتری است و هنوز در مورد آغاز لیگ این رشته های ورزشی به جمع بندی نرسیده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha