• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060403444
  • خبرنگار : 50212

کودکان ساوجی مبتلا به اوتیسم صاحب پارک می شوند

کودکان ساوجی مبتلا به اوتیسم صاحب پارک می شوند

ایسنا/مرکزی همزمان با فرارسیدن هفته دولت، عملیات اجرایی نخستین پارک ویژه کودکان اوتیسم در ساوه با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل پارک جنگلی آغاز شد.

شهردار ساوه در این آئین که امروز، سه شنبه چهارم شهریورماه، همزمان با هفته دولت برگزار شد، گفت: نخستین بوستان ویژه کودکان اوتیسم در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع  به همت مدیریت شهری ساوه در محل پارک جنگلی، با اعتبار هشت میلیارد ریال احداث خواهد شد.

سیدمهدی حسینی افزود: پیرو درخواست‌های والدین کودکان مبتلا به اوتیسم، شورای اسلامی شهر ساوه احداث بوستان فرشتگان را تصویب کرد و همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد که انتظار داریم تا دهه فجر امسال در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: احداث بوستان فرشتگان ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم گام مهمی جهت تقویت نشاط و شادابی و ارتقای شرایط روحی و سطح تعاملات اجتماعی آنهاست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه نیز گفت: تعداد کودکان مبتلا به اوتیسم در این شهرستان  که در سامانه به ثبت رسیده‌اند، ۱۰۰ نفر است و مهمترین خواسته خانواده‌های آنان برخورداری از مکانی برای گذراندن اوقاتی از شبانه روز است.

فاطمه آرزومند افزود: بوستان فرشتگان نخستین پارک ویژه کودکان دارای اختلال اوتیسم در استان مرکزی است که با همت مجموعه مدیریت شهری عملیات اجرایی آن آغاز شده و اجرای این پروژه بیانگر اهتمام جدی مدیران شهری ساوه برای تامین نیاز و خواسته‌های کودکان مبتلا به اوتیسم است.

وی آرامش و برقراری ارتباط کودکان با اجتماع را از دستاوردهای احداث این بوستان دانست و افزود: شتاب بخشی به روند درمان و تقویت ارتباطات اجتماعی کودکان اوتیسمی از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه است.

گفتنی است، کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند و تجهیزات و امکانات این بوستان تقریبا شبیه سایر فضاهای بازی کودکان است، با این تفاوت که برای تفریح و شادی افراد مبتلا به اوتیسم مناسب سازی شده تا در زمان بازی اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha